AudiBlog.nl

Adland bekent maker te zijn aan zelfmoordspotje

A5 clean TDI spotje

Eerst zou het niet vast te stellen zijn geweest, maar nu staat de maker vast: de Zweedse Webcommunity Adland heeft de rechten op de Audi-reclamefilm geclaimd, waarin een man een zelfmoordpoging doet die dan door de milieuvriendelijkheid van de Audi mislukt.


Audi AG heeft noch de opdracht tot het maken van, noch het maken toegestaan. “Wij hebben het spotje vorige week voor het eerst gezien en kennen de maker nog niet”, deelde Audi AG mee.
In het spotje wil een zakenman zich van het leven beroven m.b.v. de uitlaatgassen van zijn Audi. In een parkeergarage bevestigd hij een slang van de uitlaat tot in het interieur en wacht achter het stuur op zijn einde, tot de tank leeg is. Dan volgt een tekstregel met “Clean Diesel technologie. Goed voor het milieu. Goed voor mij.”

Bron: IWB


Gerelateerd nieuws

1 reactie

  1. Ze hebben het filmpje overigens niet zelf gemaakt… op hun eigen website staat (met kleine lettertjes onderaan het artikel) ‘As for who created the ad, your guess is a good as mine. It was submitted via a throwaway email.’

    Volgens mij dekken ze zich alvast in voor een rechtszaak….

Je kunt op dit moment niet reageren.