AudiBlog.nl

Audi steekt 45 miljoen euro extra in werktuigbouw

Audi nam 45 miljoen om haar afdeling werktuigbouw ‘fit voor de toekomst’ te maken. Samen met de opening van het uitbreidingsgebouw, voerde de autobouwer op 26 maart het gesynchroniseerde productiesysteem in. Alle arbeids-stappen zijn daarbij perfect op elkaar afgestemd, zodat het productieproces nog verder afgeslankt en efficiënter gemaakt kan worden.

“Wij kunnen daardoor meer voertuigprojecten realiseren als voorheen – een belangrijke voorwaarde voor de omzetting van ons model offensief”, verklaarde Frank Dreves, verantwoordelijk voor Productie bij Audi AG.

Met de ingebruikneming van het uitgebreide gebouw heeft de Ingolstädter werktuigbouw ook de arbeidsafloop nieuw georganiseerd. Het nieuwe productiesysteem zorgt voor een transparantere, snellere en stringentere materiaalvloed. De geldende principes zijn hetzelfde als die van het klassieke productiebereik: alleen aangepast aan de specifieke omstandigheden van de werktuigbouw.

De uitbreiding van werktuigbouw Ingolstadt begon in 2008. In het kader van dit project verbouwden de bouwers 630 ton staal voor de dragende constructie en 6.100 kubieke meter beton en 810 ton betonstaal.

De afdeling werktuigbouw van Audi met zijn rond 1.700 medewerkers, waarvan 900 alleen al in Ingolstadt, geniet in de branche een uitstekende naam en neemt in internationale wedstrijden een leidende positie in. De afdeling werktuigbouw is vooral bekend vanwege haar innovatie-kracht.
Bij de jongste ontwikkelingen horen o.a. bijzonder lichte carrosserie-bedrijfsmiddelen, waarbij componenten uit koolstofvezel-composietmateriaal bestaan. Haar geringe gewicht reduceert het stroomverbruik drastisch – tot meer dan 40 procent.

Iets nieuws zijn ook de omvorm-werktuigen met supergevoelige sensoren, die bij de omvorming van blik mogelijke afwijkingen van de ideaaltoestand ontdekken. De “intelligente werktuigen” van de toekomst, die zich bij Audi al in het prototype-stadium bevinden, zullen zich zelf kunnen fijnregelen – in dienst van maximale precisie.

Bron: Audi AG


Gerelateerd nieuws

1 reactie

Je kunt op dit moment niet reageren.