AudiBlog.nl

MTM presenteert Audi R8 met achterwielaandrijving en 560 pk

? MTM R8 GT3-2 beloofd nieuwe rijervaring achter het Audi-stuur
? 560 pk, 580 Nm, 3,9 seconden (0-100 km/u), Vmax 317 km/u
? Technische finesses en details voor een ongebruikelijke supersporter

De vragen zijn terecht en kort: een street legal Audi R8 met achterwielaandrijving? Met compressormotor en 560 pk? Het antwoord is kort. Ja dat bestaat! Bij MTM!
De edeltuner uit Wettstetten heeft het nieuwste project klaar: een MTM R8 GT3-2, waarbij het laatste cijfer staat voor het aantal aangedreven wielen. Wat daar met 560 compressor-pk’s onder de 4 seconden van 0-100 km/u sprint is geen quattro, maar een gemodificeerde R8 met achterwielaandrijving uit het huis van Audi-veredelaar MTM.
Een complet nieuwe rijervaring achter het Audi-stuur en rijplezier puur beloofd het concept, dat met technische details en finesses zijn opwachting maakt en een perfecte en ongebruikelijke straat-sporter beloofd.

Het spannendste aan de MTM R8-GT3-2 is definitief het concept van de achterwielaandrijving, dat door de techniek-experts rond Roland Mayer ontwikkeld is. Met een sper-diff en een nieuwe afstemming loopt de GT3-2 met zijn aandrijfconcept in de voetsporen van de Audi’s die in de DTM of de GT-series de strijd aangaan.

MTM uit Wettstatten/Ingolstadt zou niet een van de leidende Audi-veredelaars ter wereld zijn, als niet de technische details onderhuids ook voor maximaal rijplezier zorgen. Als eerste is de compressor-geladen 4.2 FSI motor te noemen, die in de MTM GT3-2 een vermogen heeft van 560 pk (412 kW) bij 7.750 t/min en een koppel van 580 Nm bij 5.500 t/min paraat heeft.
Kracht genoeg, om in 3,9 seconden naar de 100 km/u te sprinten en de teller pas bij 317 km/u tot stilstand te krijgen. Het bijbehorende geluid produceert een speciale uitlaat, in de export-versie zonder eind uitlaat-dempers en zonder regelkleppen.

Zoveel kracht heeft ook een MTM onderstel nodig, dat talrijke instel mogelijkheden ook in ingebouwde toestand biedt en dat zich met de gesmede MTM-wielen en Dunlop Sport Maxx/Michelin Cup Sport perfect laat afstemmen. De 20-inchers in de maat 9×20 ET 42 (vooras) en 12,5×20 ET 60 (achteras) dekken tevens de rem-installatie af, die aan de vooras van MTM afkomstig is: 380x34mm.

MTM waagt zich met de R8 GT3-2 ook aan het uiterlijk van de auto, ongebruikelijk voor de techniekspecialisten uit Wettstetten, die meestal kleine optische veranderingen aan hun sporters uitvoeren. In dit geval verzekeren de voorspoiler, side-skirts en achtervleugel – allemaal van carbon gemaakt – voor een betere neerwaartse druk.

Het aanbod van MTM is niet alleen voor nieuwe auto’s – ook wie al een R8 bezit, kan deze in een R8 GT3-2 laten ombouwen.

Meer informatie via MTM


Gerelateerd nieuws

2 reacties

  1. pieter says:

    wat een mooi ding zeg 560 pk wat een snelheid zit daar in echt gaaf!

    groeten pieter

Je kunt op dit moment niet reageren.