AudiBlog.nl

Audi AG verhoogt operationeel resultaat in het 1e kwartaal sterk

? 478 miljoen als operationeel resultaat in het 1e kwartaal
? 30 procent meer dan zelfde periode vorig jaar
? Strotbek: “Het operationele omzet-rendement van 5,8 procent toont stabiele rentabiliteit van de Audi-groep”

Het Audi concern benadrukt met een duidelijk boven-proportioneel operatief resultaat zijn sterke in het Premiumsegment. De modellen van het merk met de vier ringen lieten in alle regio’s twee cijferige groei zien in het eerste kwartaal. In totaal lag de afzet met 264.000 uitleveringen 25,9 procent boven dezelfde periode vorig jaar.

Audi profiteerde van het succes van zijn modellen in vele regio’s ter wereld en realiseerde in het lopende jaar een sterk eerste kwartaal. Het concern realiseerde in de eerste drie maanden een omzet van 8.260 miljoen Euro (2009: 6.700 miljoen Euro) en daarmee 23,3 procent meer als in dezelfde periode vorig jaar.
Het operationele resultaat klom met meer dan 30 procent op 478 miljoen Euro (2009: 363 miljoen Euro) en verhoogde daarmee duidelijk boven-proportioneel de omzet van de groep. “Dit zeer goede resultaat demonstreert indrukwekkend onze inspanningen om de kosten te verlagen in al onze standplaatsen”, verklaart Axel Strotbek van AUDI AG. Ook de omzet-marge van 5,8 procent (2009: 5,4 procent) benadrukt opnieuw de uitstekende positie van de onderneming in de automobielbranche.
“Het resultaat in het eerste kwartaal is een solide basis voor onze jaardoelstelling, de omzet en het operationeel resultaat van het jaar 2009 te overtreffen”, zegt Strotbek. Bij de afzet stuurt Audi voor 2010 weer op een miljoen uitleveringen aan en wil daarmee aan het recordjaar 2008 aanknopen.
Het merk met de vier ringen zet het modeloffensief ook in het lopende jaar met een hoog tempo voort. In totaal zal Audi twaalf nieuwe modellen op de markt brengen, daaronder het onlangs gelanceerde vlaggenschip A8, de R8 Spyder, de A7 Sportback en de A1, het eerste Premiummodel van het merk Audi in het kleine-auto-segment.
Met de A1 spreekt Audi voor het eerst een jong stedelijke doelgroep aan. Het model, dat een groot aantal individualiserings-mogelijkheden biedt, is de instapper in de Premiumwereld van Audi en start eind augustus op de markt. De voorverkoop begint een dezer dagen, maar inmiddels hebben al vele geïnteresseerden zich via internet bij Audi gemeld.
Al in januari werd door de lezers van het tijdschrift “What Car?“ de Audi A1 tot opwindendste auto 2010 gekozen.

Bron: Audi AG


Gerelateerd nieuws