Zoek

Toekomstige Mobiliteit: Audi bevordert “Intelligente Emotie” project gepresenteerd

intelligent-emotion-1
-Audi ondersteunt studenten in München Universiteit van Toegepaste Wetenschappen
-Intelligente Emotie”-project met elf radicale concepten 
– Stefan Sielaff, hoofd van de Audi Design: “Design betekent conceptualizing de toekomst en  visualiseren in beelden.”

Audi kijkt naar de toekomst. Onder de titel “Intelligente Emotie,” studenten aan de Universiteit van München TNW, geholpen door Audi, hebben visionaire ideeën ontwikkeld voor de mobiliteit van de toekomst – van een hybride superbolide tot een alternatief concept voor een lichtgewicht ontwerp van de interieurs. De resultaten zijn gepresenteerd in elf toekomstgericht concept studies.

100jaar-logo-auto
intelligent-emotion-2

“De volgende generatie van werknemers is onze toekomst,” zegt Wolfgang Egger, hoofd van Audi Group Design. “Daarom is sponsoring van design studenten een van onze hoogste prioriteiten. Met het programma” Intelligente Emotie “-project hebben we natuurlijk geïnspireerd bij het vinden van nieuwe en creatieve benaderingen voor de toekomst van persoonlijk vervoer.” Het project werd geleid door dr. Othmar Wickenheiser, hoogleraar van de Universiteit van Toegepaste Wetenschappen afdeling Transport Design in München . Wolfgang Egger en Stefan Sielaff, hoofd van de Audi Design, begeleiden het project.

De doelstelling van het project is het ontwerp te presenteren en Audi als een sportief premiummerk en als een pionier op het gebied van technologie en design. De balans tussen innovatie en de merk herkenning dient vertegenwoordigd te zijn in een product dat tevens een beroep doet emotionele wensen maar ook aan de eisen van de samenleving.

intelligent-emotion-3

“De resultaten zijn indrukwekkend,” zegt Wolfgang Egger. “De studenten hebben het onderwerp van de mobiliteit in de toekomst zeer goed bedacht en helder de benaderingen gepresenteerd. Elk concept, elk model, bevat ten minste een idee of een functie die we konden bedenken, die zeker opgenomen kan worden in een toekomstige productievoertuig”.

Tijdens het creatieve proces, werden de Audi ontwerpers ook ondersteund door de studenten. Immers, ook zij zijn voortdurend aan het streven naar innovatieve ideeën ter versterking van Audi’s status als een toonaangevend merk in het auto-ontwerp. “Een goede ontwerper heeft het zeer bijzondere vermogen van conceptualizing van de toekomst en visualisering in beelden”, zegt Stefan Sielaff, Hoofd van de Audi Design. “Actuele ontwikkelingen, zoals alternatieve conceptenmotoren of verhoogde efficiëntie van onze voertuigen is ook een opgave van de ontwerpers. We vinden het fascinerend hoe studenten deze uitdagingen aanpakken – naast de technische en wettelijke eisen waaraan het ontwerp van de productie auto’s moeten voldoen”.

intelligent-emotion-4

Zoals Egger uitlegt: “Emotie als een drijvende kracht moet hand in hand gaan met verantwoordelijkheid als toezichthouder. De studenten opdracht was het ontwikkelen van esthetische benaderingen van nieuwe ecologische, technische en sociale kwesties, terwijl ook het beeld van een Audi als een aantrekkelijke, sportieve auto overeind blijft. De resultaten zijn van zeer hoge kwaliteit en creatieve ideeën bieden genoeg stof voor intensieve discussies. ”

De resultaten van het project zijn gepubliceerd in een boek – met commentaar van de Audi chefontwerpers. Uitgever is Heel Verlag en de titel ‘Audi Design Projekt’, het boek is verkrijgbaar bij de boekhandel voor € 29,90.

Bron: Audi

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen