Volgend jaar toch een Audi S1?

Met U-turn van Audi met de S1 naar 1.4TFSI S-Line (185pk) is er de vraag komt er nu nog wel een S1.
De reden van de U-turn is dat de A1 niet als quattro verkrijgbaar is en quattro is standaard op een S model.

Het is ook nog eens zo dat er tijdens de ontwikkeling van de A1 body niet van quattro versies is uit gegaan. (te veel extra gewicht voor een klein auto-tje)
Nieuwe info zegt dat er volgend jaar toch een S1 gaat komen maar dan met 220 pk 1.8TFSI motor.

Het blijft onduidelijk of hij dan wel quattro aandrijving krijgt.

Gerelateerde artikelen

Waarom steeds meer Audi-rijders kiezen voor carbon upgrades

Carbon fibre is allang niet meer voorbehouden aan Formule 1-bolides en exotische supersportwagens. In de wereld van Audi-tuning en personalisatie heeft het materiaal een stevige

Lees verder »

Audi Nuvolari: van circuit naar serieproductie in recordtempo

De Audi Nuvolari markeert een nieuw hoofdstuk bij Audi en geeft ‘Voorsprong door techniek’ een eigentijdse invulling. Het nagenoeg productierijpe prototype is in korte tijd

Lees verder »

Een halve eeuw na Le Mans 1976: Porsche Nederland eert racelegende Gijs van Lennep met intieme mini-documentaire

Op 13 juni 1976 schreven Porsche en Gijs van Lennep geschiedenis in de 24 uur van Le Mans: de laatste race van Gijs, de eerste

Lees verder »