Pikes Peak 2013 weer met Audi

audi-quattro-by-karayaone

 

 

 

 

 

 

Pikes Peak 2013 zal het tweede jaar worden met een geheel geasfalteerd traject.
Dit betekend dat bv ook met een F1 naar boven kan rijden als je dat zou willen.
De Amerikaanse deelnemers bouwen aan de meest extreme asfalt monsters met 700 pk+.

De grote vraag is natuurlijk zal Audi ook aan de start verschijnen in 2013.
2012 ging niet volgens plan en daardoor viel ook de deelname van Walter Rohrl met de quattro S1 in het water.

Het zou toch wel gaaf zijn als er weer eens een Audi quattro winnend over de streep zou gaan op Pikes Peak.

audi-quattro-by-karayaone

Impressie via:karayaone

Gerelateerde artikelen

Waarom steeds meer Audi-rijders kiezen voor carbon upgrades

Carbon fibre is allang niet meer voorbehouden aan Formule 1-bolides en exotische supersportwagens. In de wereld van Audi-tuning en personalisatie heeft het materiaal een stevige

Lees verder »

Audi Nuvolari: van circuit naar serieproductie in recordtempo

De Audi Nuvolari markeert een nieuw hoofdstuk bij Audi en geeft ‘Voorsprong door techniek’ een eigentijdse invulling. Het nagenoeg productierijpe prototype is in korte tijd

Lees verder »

Een halve eeuw na Le Mans 1976: Porsche Nederland eert racelegende Gijs van Lennep met intieme mini-documentaire

Op 13 juni 1976 schreven Porsche en Gijs van Lennep geschiedenis in de 24 uur van Le Mans: de laatste race van Gijs, de eerste

Lees verder »