Zoek

Podium voor Di Grassi in Formule E-race Buenos Aires

•Derde plek voor Audi-fabrieksrijder in Formule E-race Argentinië
•Eerste pole position voor Di Grassi in elektrische raceserie
•Daniel Abt van zestiende startpositie naar zevende plek

Succes voor Audi in de Formule E afgelopen weekeinde. Tijdens de race in het Argentijnse Buenos Aires pakte fabrieksrijder Lucas di Grassi de derde plek. Hij behoudt daarmee zijn tweede plaats in het wereldkampioenschap voor elektrische racewagens.

De kwalificatie had niet beter kunnen verlopen voor Team ABT Schaeffler Audi Sport en Di Grassi. De Braziliaan reed in Buenos Aires voor de allereerste keer naar pole position in de Formule E en scoorde daarmee drie extra punten. Na de start van de race had Di Grassi het echter moeilijk. Hij worstelde met zijn zwaar oversturende auto en viel terug naar de vijfde plek. Na de autowissel halverwege de wedstrijd lukte het Di Grassi echter om zich terug te vechten naar de derde plek op het erepodium.

Huiswerk te doen
“Een podiumplaats was het maximale wat we konden bereiken”, volgens Di Grassi. “We hebben door mijn pole position en mijn derde plek in totaal achttien punten gescoord. Het was zonder twijfel een ontzettend goed weekend voor ons, maar we hebben zeker nog wat huiswerk te doen. Mijn eerste auto voelde een beetje raar aan. Ik had relatief weinig grip en een stuk meer overstuur dan ik had verwacht. Mijn tweede auto was perfect.”

Belangrijke WK-punten
Audi-fabrieksrijder Loïc Duval, uitkomend voor het team van Dragon Racing, finishte als zesde en Di Grassi’s teamgenoot Daniel Abt kwam als zevende over de streep. De jonge Duitser raakte de muur tijdens de kwalificatie en moest genoegen nemen met een zestiende startpositie. Gelukkig kon hij door uitstekend stuurwerk van hemzelf en een succesvolle strategie van het team opklimmen naar de zevende stek, goed voor een aantal belangrijke WK-punten.

De volgende Formule E-race is op 1 april in Mexico-Stad.

A word from … Lucas di Grassi

In Buenos Aires, you clinched your first pole position in Formula E. Consequently, wouldn’t you have hoped for more than third place in the race?
Lucas di Grassi: “A podium was the maximum we were able to achieve. With third place in the race and pole position we scored 18 points in total. It was no doubt a good weekend for us even though we still have a lot of homework to do.”

Why weren’t you able to defend your initial lead?
“It’s obvious that the cars with a Renault powertrain in front of and behind me were faster. In addition, my first car felt pretty strange. I had relatively little grip and a lot more oversteer than expected. The only thing I could do was to wait until the car change halfway through the race. The second car then was really good. I was able to overtake Nico (Prost) and make up some ground to Jev (Jean-Eric Vergne) too. Recovering from position five to three was a top result. More than that wasn’t possible.”

You continue to rank in second place of the standings, but the gap to leader of the standings Sébastien Buemi has gotten bigger. What can you do about that?
“Seb (Buemi) was dominant last year as well. But he made some mistakes that we took advantage of. This season, he hasn’t made any mistakes in the first three races. Obviously, we’re going to continue trying to reduce the deficit to Renault. But during the season, only small improvements are possible in Formula E. You can only make a major step with a new homologation – and that exists only from year to year. We’re already working on the new powertrain for season four.”

What will be possible in the next races?
“In season three, we can only try to score as many points as possible. I’ve managed to do that pretty well so far by taking second place in Hong Kong, fifth in Marrakesh, plus the 18 points in in Buenos Aires. We have to be ready to act when the others make mistakes. In that case, we can win races as well.”

You clinched your first pole position in Formula E in Buenos Aires. Did you expect that?
“We always try to extract the maximum. The track had little grip and I managed a good lap. That it turned out to be pole position was a nice surprise. It was great putting the car on pole.”

Audi AG

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen