Zoek

Audi: Amerikaans product lineup

Audi: Er zijn geen plannen om een verandering in het Amerikaans product lineup

 

DETROIT – Audi is goed gepositioneerd om weer de laatste aanloop van de brandstofprijzen en blijft de evaluatie van een Amerikaanse assemblagefabriek te bouwen op haar aanwezigheid in het land, haar Amerikaanse top executive zegt.

Johan de Nysschen, executive vice president van Audi Noord-Amerika, in een interview maandag 2 juni, met Automotive News, zei de automaker verwacht geen verandering te plannen voor haar product mix – hoewel benzine en diesel prijzen zijn verdubbeld in de afgelopen jaren.

Dat komt omdat de luxe sector heeft het niet dezelfde dramatische verschuiving in het koopgedrag van die achtervolgd de totale markt, zei hij.

“Als de huidige brandstofprijzen milieu blijft verblijf op deze manier – en alle aanwijzingen zijn dat, zelfs indien het verbetert, zal het niet verbeteren door veel – we kunnen beginnen om te zien verschuivingen in het kopen van gedrag in de VS,” vertelde de Nysschen een groep van redacteuren en verslaggevers in Detroit.

Audi’s compacte A3 is het goedkoopste model in zijn assortiment. De Nysschen zei het segment van de A3 en andere kleine luxe auto’s nog in de kinderschoenen en kon het komen omdat de klanten kiezen voor meer brandstof efficiëntie.

De luxe SUV-sector is waar Audi heeft de grootste impact van hogere brandstofprijzen. De Q5, een compacte luxe SUV die in de markt volgend jaar moet vullen een groeiende vraag naar de kleinere SUV segment, de Nysschen gezegd.

Na de aanleg van de Q5, de Nysschen gezegd, zal de onderneming hebben ingevuld de enige resterende niche dat wordt niet behandeld in haar huidige productlijn. Van daar, zei hij, Audi misschien nog een high-performance sportauto’s aan haar lijn in de komende jaren.

Amerikaanse productie –

Audi en haar moedermaatschappij, Volkswagen AG, hebben interesse getoond in ten minste een Amerikaanse fabriek voor de bestrijding van de zwakkere US dollar.

“De ultieme vraag te worden in welk stadium doet het economisch zin om te investeren in de lokale productie, omdat dat uiteindelijk moet worden is het antwoord,” de Nysschen gezegd.

Maar ondanks het verhogen van de omzet meer dan 20 procent in de afgelopen drie jaar, Audi nog steeds niet genoeg auto’s te verkopen in dit land om de Europese leveranciers aan de automaker naar de Verenigde Staten.

“Als we onze business groeien, denk ik dat we dichter en dichter bij het punt waar kan het financieel haalbaar om te kijken naar de lokale productie, maar we zijn er nog niet,” zei de Nysschen.

Het is nog niet besloten of de plannen van Volkswagen voor een Amerikaanse assemblagefabriek omvat Audi voertuig productie, de Nysschen gezegd.

VW-groep CEO Martin Winterkorn zei vorige maand dat de autoconstructeur zou beslissen medio juli of zij zal een Amerikaanse assemblagefabriek.

Permanent achter diesel

Ondanks gasolie prijzen bijna $ 5 per gallon, Audi zal staan achter de TDI-diesel technologie en voer de Verenigde Staten met het in de Q7 SUV volgend jaar.

De Nysschen zei Audi blijft optimistisch over het gebruik van diesel in Noord-Amerika, omdat de motoren krijgen ongeveer 30 procent beter brandstofrendement dan benzinemotoren. Volgens de cijfers van Audi, diesel zouden wel eens 74 cent per liter duurder dan benzine en de klant nog steeds break-even.

Scott Keogh, Audi’s hoofd marketing voor Amerika, aldus de brandstofefficiëntie is een kracht voor Audi dat de consumenten kunnen verwachten dat de aandacht van de komende advertentiecampagne voor de A4.

“We denken dat de markt daadwerkelijk swingende in ons sweet spot”, zei Keogh. “We hebben een sterk vier-cilinder, we hebben het gebruik van lichtgewicht aluminium en we hebben de energie-efficiency.

“Ik denk dat je zal zien dat deze met de lancering van de A4 (kleine sedan) in september. We hebben echt een heel krachtige boodschap op het brandstofverbruik.”

Dit bericht wordt uniek voor de A4 op het eerste en vervolgens zal uitbreiden naar andere producten, zei Keogh.

Zei de Nysschen: “Als brandstof prijzen blijven op dit niveau, ik heb absoluut geen twijfel over bestaan dat de consument zal meer brandstof nodig-efficiënte voertuigen, en dat zij nog lichter geworden en zeer beginnen te sluiten dat een beetje minder groot.”

Bron: Automitive News Europe

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen