AudiBlog.nl

Prominente rol Audi bij Hahnenkammrennen Kitzbühel [persbericht]

• Audi al tien jaar hoofdsponsor belangrijkste ski-wereldbeker-evenement
• ‘Audi Night’ een van de society-hoogtepunten tijdens Kitzbühel-weekeinde
• 30 jaar quattro – spectaculaire demonstraties in de sneeuw

Komend weekeinde vindt in het Oostenrijkse stadje Kitzbühel de 70e editie van de jaarlijkse ‘Hahnenkammrennen’ plaats, het belangrijkste evenement op de kalender van de Audi FIS Ski World Cup, de wereldbeker alpineskiën. Audi is al sinds 2001 officieel partner en één van de hoofdsponsors van het evenement op de wereldberoemde, maar ook gevreesde ‘Streif’.

De Hahnenkammrennen in Kitzbühel, bestaande uit een Super-G op vrijdag, de klassieke afdaling op zaterdag en een slalom op zondag, zijn voor skiërs net zo belangrijk als de Grand Prix van Monaco of de 24 Uur van Le Mans voor autocoureurs. Naast de Olympische Winterspelen zijn de Hahnenkammrennen het onbetwiste hoogtepunt van het seizoen. Met name de 3.312 meter lange afdaling, met de start op een hoogte van 1665 meter en de aankomst op 805 meter, is een enorme uitdaging.

Zien en gezien worden is in Kitzbühel het devies voor de talrijke gasten die er jaarlijks aanwezig zijn. De ‘Audi Night’ in het chique Hotel ‘Zur Tenne’ behoort tot de society-hoogtepunten van het Hahnenkamm-weekeinde. Prominente gasten uit het zakenleven en de wereld van sport en show krijgen al op weg naar het feest de kans om de ‘Voorsprong door techniek’ te ervaren: Audi levert het volledige wagenpark voor de shuttle-service met de modellen A8, Q5 en Q7. Zowel voor het hotel als voor de VIP-hospitality onderaan de wedstrijdpiste presenteert Audi de nieuwe Audi A8 en de spectaculaire Audi R8 Spyder.

Starthuis in Audi-design

Ook op en naast de wedstrijdpiste is Audi goed vertegenwoordigd. Zo starten de skiërs uit een starthuis dat qua ontwerp lijkt op het nieuwe ‘terminal-design’ volgens de laatste ‘corporate-identity’-normen voor Audi-dealers. Ook op borden, vlaggen, heteluchtballons en het finishdoek is het Audi-logo met de vier ringen te zien. In de media blijft dit niet onopgemerkt: zo’n 40 televisiezenders doen verslag vanuit Kitzbühel.

Audi driving experience laat kwaliteiten quattro-vierwielaandrijving zien

Een vast en geliefd onderdeel van het programma tijdens het Hahnenkamm-weekeinde is ook de Audi driving experience. Op een speciaal hiervoor aangelegd sneeuwparcours niet al te ver van de wedstrijdpiste demonstreren de ervaren instructeurs de kwaliteiten van Audi’s beroemde quattro-vierwielaandrijving, die dit jaar het 30-jarig jubileum viert. Gasten van Audi kunnen deze kwaliteiten in de sneeuw zelf ervaren.

Bron: Audi Nederland


Gerelateerd nieuws