Audi A1 185 pk waarom geen S1 genaamd?

 

Ja waarom geen S1? Van de A1 serie.

In eerste instantie zou ie deze badge krijgen op zijn steven, maar waarschijnlijk op het laatste moment is dit gewijzigd omdat waarschijnlijk de S1 geen quattro aandrijving heeft en dit is voor veel liefhebbers natuurlijk wel een gegeven bekendheid.

Of zou Audi een snellere ontwikkelen bijvoorbeeld met een 1.6TFSI krachtbron die boven de 200 pk + uitkomt. En dan de badge erop zetten?

Dit was zomeer een suggestie  waarom wel of niet, het antwoordt zullen we wel krijgen in de toekomst.

Gerelateerde artikelen

Carbon onderdelen voor Audi

Waarom steeds meer Audi-rijders kiezen voor carbon upgrades

Carbon fibre is allang niet meer voorbehouden aan Formule 1-bolides en exotische supersportwagens. In de wereld van Audi-tuning en personalisatie heeft het materiaal een stevige

Lees verder »

Audi Nuvolari: van circuit naar serieproductie in recordtempo

De Audi Nuvolari markeert een nieuw hoofdstuk bij Audi en geeft ‘Voorsprong door techniek’ een eigentijdse invulling. Het nagenoeg productierijpe prototype is in korte tijd

Lees verder »

Een halve eeuw na Le Mans 1976: Porsche Nederland eert racelegende Gijs van Lennep met intieme mini-documentaire

Op 13 juni 1976 schreven Porsche en Gijs van Lennep geschiedenis in de 24 uur van Le Mans: de laatste race van Gijs, de eerste

Lees verder »