Drie jaar hebben ze eraan gewerkt, en met samenwerking van Bosch en verschillende instituten aan de RWTH Aachen Universiteit.
Het wordt beschreven als een “grote vooruitgang voor elektrische mobiliteit” omdat de auto modules kunnen worden gebruikt in een verscheidenheid van EV.
De auto is gebaseerd op de R8 en heeft een 38 + kWh batterij. Het heeft ook drie elektromotoren die afzonderlijk kan worden geregeld. Bij lage snelheden, geeft de vooras de motor bevoegdheden aan de auto zelf. Bij hoge snelheden worden de twee achterste motoren geactiveerd om de wagen in staat te stellen een gecombineerd vermogen van 204 pk en 550 Nm koppel.
Ondanks de voltooiing van het project, zegt Audi dat sommige van de componenten van het prototype, zoals de koolstofvezel versterkte kunststof behuizing voor de achterste accu, uiteindelijk in productie te verwerken is.
Bron Audi
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Wordt in een nieuw venster geopend) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Wordt in een nieuw venster geopend) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Pinterest