AudiBlog.nl

Audi tron-campagne: focus op alternatieve aandrijfvormen

A3-E-TRON-POWER-WALK-NL_30_DDBDDB_18007_03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Campagne legt mogelijkheden en voordelen op heldere wijze uit

• Reclame-uitingen op televisie, in print en online

• Eerste TV-commercial vanaf 10 september in Nederland te zien

De IAA 2013 in Frankfurt (12-22 september) is voor Audi het podium voor diverse wereldprimeurs. Daarnaast vormt deze belangrijke autotentoonstelling het startpunt voor de internationale tron-campagne, waarmee het merk zijn modellen met alternatieve aandrijfvormen in de schijnwerpers zet. De tron-campagne gaat vanaf vandaag ook ‘live’ in Nederland. Niet alleen met een tv-commercial, maar ook in print en online. ‘tron’ is Audi’s aanduiding voor modellen met een alternatieve en vooral zeer efficiënte aandrijfvorm. De aanduiding ‘tron’ wordt altijd voorafgegaan door een letter. Zo staat e-tron voor een vorm van elektrische aandrijving (plug-in hybride etc.) en g-tron voor modellen met een motor die geschikt is voor aardgas en het CO2-arme Groengas. Het aantal tron-modellen van Audi wordt de komende jaren fors uitgebreid. Daarom start het merk nu een omvangrijke en langlopende campagne waarbij een groot publiek op heldere wijze wordt geïnformeerd over de mogelijkheden én de voordelen van alternatieve vormen van aandrijving.

Robots

De eerste uiting van Audi’s tron-campagne is een tv-commercial waarbij de enorme actieradius van de Audi A3 Sportback e-tron door robots wordt uitgebeeld. Deze commercial is gedurende vier weken te zien bij onder meer de Publieke Omroep (Ster), RTL en SBS.

De reikwijdte van Audi A3 Sportback e-tron die in de commercial wordt uitgebeeld, is te danken aan de hightech plug-in hybride aandrijflijn van de auto. Hierbij werken een benzinemotor en een elektromotor samen. Dit slimme samenspel leidt tot een gemiddeld verbruik van slechts 1,5 l/100 km ofwel 1:66,7. Overigens kan de Audi A3 Sportback e-tron over kortere afstanden (ca. 50 km) ook alleen elektrisch aangedreven en dus lokaal emissievrij rijden. De A3 Sportback e-tron komt in de zomer van 2014 op de markt.

 

Via e-tron naar g-tron

De tv-commercial verwijst ook naar de Audi A3 Sportback g-tron. Dit model is niet alleen geschikt voor het gebruik van Groengas, dat wordt geproduceerd uit organisch afval, zoals koeienmest of slib. Indien nodig is overigens ook benzine bruikbaar. De A3 Sportback g-tron kenmerkt zich eveneens door zeer gunstige verbruik- en emissiecijfers. Daardoor bedragen de brandstofkosten per 100 km nog geen 4 euro. In Nederland leidt dat voor zakelijke rijders bovendien tot inschaling in de 14%-categorie van de fiscale bijtelling. De Audi A3 Sportback g-tron is vanaf eind oktober te bestellen.

 

Online en print, rood en blauw

Het grote publiek kan ook via print en online kennismaken met de innovatieve tron-modellen van Audi. Zo komen er uitingen in dagbladen (Telegraaf, FD, NRC en NRC Next). Online worden per model (Audi A3 Sportback e-tron, A3 Sportback g-tron) specifieke banners ingezet. De herkenbaarheid daarvoor wordt vergroot door de ‘communicatiekleuren’: rood voor e-tron en blauw voor g-tron. De banners zijn te zien op de sites van de tijdschrifttitels van Sanoma, de dagbladtitels van de Persgroep en op Autoblog.nl. Bovendien is een verkorte versie (20 seconden) van de e-tron robotcommercial te zien voorafgaand aan de ‘terugkijkitems’ op uitzendinggemist.nl

 


Audi Nederland

 


Gerelateerd nieuws