Zoek

Debuut Bentley Continental GT V8 ‘S’ versies

foto 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• Zowel GT coupé als convertible in ‘S’ versie

• Gestroomlijnder en sneller, verlaagd chassis voor nog meer dynamiek

• 389 kW/528 pk en 680 Nm

Bentley introduceert op de Frankfurt Motor Show de sportieve Continental GT V8 S. Deze nieuwe variant, die begin 2014 als coupé en convertible in Nederland leverbaar wordt bij Bentley Leusden, staat borg voor dynamische prestaties dankzij een verlaagd en getuned onderstel, een aangescherpte besturing, opvallende ‘S’ stijldetails en een kenmerkende sound voor de opgewaardeerde 4-liter biturbo V8-krachtbron.In de Continental GT V8 S levert de twinturbo achtcilinder 389 kW (528 pk) bij 6.000 tpm en een enorm maximumkoppel van 680 Nm, al bij 1.700 tpm. Dat extra vermogen wordt aan de vier wielen afgeleverd via een close-ratio ZF 8-traps automaat en all-wheel-drive. Wanneer via de versnellingspook de S-stand wordt geselecteerd, beloont de V8 S zijn bestuurder met een extra scherpe reactie op het gaspedaal, terwijl de versnellingen hoger in toerental doorlopen, gevolg door snellere schakeltijden.Het resultaat is een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 4,5 seconden voor de coupé (convertible: 4,7 sec), en een topsnelheid van 309 km/u (convertible: 308 km/u). De V8 S combineert die cijfers met een verbruik van 10,6 l/100 km, een CO2-waarde van 246 g/km (convertible: 10,9 l/100 km, 254 g/km) en een actieradius van ruim 800 kilometer op een tank brandstof. Die prestatie- en verbruikscijfers zijn het gevolg van tal van innovatieve technologieën die ten grondslag liggen aan de V8-krachtbron van Bentley, met onder andere cilinderuitschakeling om brandstof te besparen wanneer de rijomstandigheden dat toelaten.Nog meer dynamiek

foto 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naast een vermogenstoename wordt de Continental GT V8 S gekenmerkt door subtiele verbeteringen aan het chassis voor nóg dynamischere prestaties en maximaal rijplezier, zonder daarbij het legendarische rijcomfort van de Continental tekort te doen. Het onderstel van de S-modellen is met 10 mm verlaagd en de demping en anti-roll bar achter zijn stijver geworden. Bovendien heeft de ‘S’ een nieuwe setup voor de besturing gekregen, voor nog meer precisie en scherpte. Verder is het Electronic Stability Control voor de GT V8 S geoptimaliseerd, met een grotere sliphoek bij hoge snelheden tot gevolg, evenals een snellere koppelopbouw na een ingreep van het systeem.Aerodynamische verbeteringen aan de voorsplitter, de dorpels en de in hoogglans Beluga gespoten diffuser achter beperken de opwaartse druk aan de voorzijde en zorgen voor nog meer stabiliteit bij hoge snelheden.Opvallend sportieve designdetails

Uiterlijk zorgen de verlaagde wielophanging en de aerodynamische stijlaanpassingen voor een nog gespierdere uitstraling, die verder versterkt wordt door de hoogglans zwart gespoten grille en uitlaatpijpen. De opvallende 20 inch wielen – waarachter de rode remklauwen schuil gaan – zijn exclusief voorbehouden aan de S-modellen en subtiele ‘V8 S’ emblemen op de voorschermen versterken het S-voorkomen.In het interieur worden de Continental GT V8 S-modellen gekenmerkt door speciale kleurcombinaties die tot uiting komen in de lederen bekleding en de stiksels. Discrete ‘V8 S’ emblemen zijn hier te vinden op de dorpellijsten.Kopers van de V8 S kunnen hun auto verder personaliseren met behulp van talloze opties. Voorbeelden zijn het sportuitlaatsysteem voor een extra volle V8-sound en de Mulliner Driving Specification, met 21 inch 7-spaaks Black Edition wielen, geperforeerde aluminium pedalen, een speciale afwerking voor de tankdopklep en een interieur met geperforeerd leder in een speciaal ruitpatroon en een exclusief afgewerkte hemel.De nieuwe Bentley Continental V8 S wordt in ons land vanaf begin 2014 leverbaar bij Bentley Leusden.

 

Bentley Nederland

 

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen