Zoek

Audi S5 Cabriolet 7-traps S-tronic, wat is het?

audi-s5-cabriolet-2

De nieuwe zeven traps in de lengterichting gemonteerde S-tronic wordt gelanceerd in de Audi S5 Cabriolet.

Het idee van een dubbele koppeling transmissie in een auto begon met de productie van de VW-groep DSG eenheid gecombineerd met een dwarsliggende motor, en het was niet tot de Bugatti Veyron aangekomen zagen we dat een lengte geplaatste DSG. De Bugatti’s Ricardo ontworpen unit was een beetje over-engineered voor mindere toepassingen, maar dat brengt ons tot de volgende fase in de evolutie van de DSG.

Op de tonen van Genève onthulde Audi de S5 S-tronic, een zeven-speed DSG afgestemd op de S5 en de longitudinale V8 quattro transmissie-en dat is helemaal een Audi in-house design. Het principe is hetzelfde als in de dwarsgeplaatste DSG, met een holle input as draait concentrisch rond een vaste as een en elke verbinding met de plaatsvervangende versnellingen, maar deze keer is er geen noodzaak om knijp ze in een korte pakket als er een hele transmissie tunnel aan Spelen.

Dus de klauwen kan hebben hun eigen compartiment, los van het vistuig, wat betekent dat de klauwen kan baden in ATF glijmiddel en de versnellingen in de normale versnelling hypoid olie in het voordeel van beide. De binnenste input as, die door de grotere koppeling, is mated naar eerste, derde, vijfde en zevende versnelling (dat is de volgorde, werken achteren), terwijl de buitenste as, waarvan de koppeling zit in die van de binnenste schacht, draagt de vierde, zesde En tweede versnelling. Het centrum Torsen differentieel zit op de achterzijde van de uitgaande as, die loopt onder de input as. De eerste drie versnellingen plus achteruit, dat is de tandwielen met de grootste afstand tot de volgende verhoudingen en dus ook de grootste last op hun synchromesh, hebben triple-cone synchronisers.

Tweede versnelling is een pre-selectie op te geven 3mph een snelle verschuiving, en daarna een pre-selectie wijzigingen in de dichtstbijzijnde hogere of lagere versnelling volgens sensoren die helpen bij het systeem voorspellen wat nodig zal zijn de volgende. De transmissie heeft een 406lb ft koppel capaciteit waardoor het geschikt is voor de meeste kans Audi motor toepassingen, en meer zullen volgen – name diesels waarvan de smalle rev band maakt een zeven-speed transmissie zeer nuttig – na dit S5. Het plan is voor de S-tronic ter vervanging van de minder efficiënte koppel-converter automatische in sommige auto’s, maar het zal niet in de plaats van de CVTs.

De gebruikelijke Tiptronic-type selector hendel en stuurwiel peddels zijn overgedragen naar deze S-tronic, en rijdt u in het net op dezelfde manier. Het gedraagt zich heel graag een sportingly geprogrammeerde koppel-converter auto zoals een Jaguar de ZF, met een stevige, mechanische aandrijving eenmaal bewegen net als in dat ZF waarvan converter blijft vergrendeld eenmaal op gang. De verschuivingen zijn glad, omlaag of omhoog, geholpen door de gebruikelijke goed beoordeeld gasklep-blip wanneer nodig. Zevende versnelling geeft zeer ontspannen varen; de ratio spread tussen eerste en zevende is acht-op-een. In tegenstelling tot een epicyclic gear trein zoals gebruikt in het koppel-converter autos, die in de wiskunde dicteren wat de verhoudingen van de tandwielen onderling moeten worden, de S-tronic kan hebben verhoudingen precies afgestemd op de behoeften van de auto.

Sport-modus snelheden de verschuivingen (tot 100 milliseconden uit 200), livens de kickdown en sluizen in zevende versnelling. Handmatige modus voelt de buurt van instant-en natuurlijk is er de indruk van een ononderbroken levering koppel tijdens de verschuiving.

De verkoop van de S5 Cabiolet is afgelopen dagen begonnen.

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen