Zoek

Audi A6 hybride vanaf € 62.480,-

De Audi A6 hybride is te bestellen en heeft een vanaf prijs gekregen van € 62.480,-
Leverbaar in april.

Onder de strakke lijnen van de Audi A6 hybrid gaat innovatieve hybridetechniek schuil. In hun zoektocht naar efficiency hebben de Audi engineers de 2.0 TFSI en een elektromotor in één aandrijflijn gecombineerd. Een typisch voorbeeld van de manier waarop Audi altijd met de toekomst bezig is. Die pioniersgeest die al meer dan 100 jaar in de autofirma rondwaart, blijkt ook uit de carrosserie van de A6, die voor zo’n 30% van aluminium is gemaakt. Een licht materiaal dat helpt brandstof te besparen.

De hybride-aandrijving mag er ook zijn. Dankzij de 2 motoren is de Audi A6 hybrid tot indrukwekkende prestaties in staat. De voorwielaangedreven Limousine met veelvuldig bekroonde TFSI-technologie geeft de toon aan op weg naar een emissiearme toekomst.

De hybride-aandrijving

De Audi A6 hybrid is een full hybrid, wat betekent dat hij in staat is om gedurende een bepaalde tijd puur elektrisch te rijden. De emissies blijven dan zeer beperkt. Dit is mogelijk dankzij de krachtige lithium-ion accu, die voor het eerst in dit segment in een Audi is te vinden. De lichte en compacte accu levert de kracht om in de EV-stand puur elektrisch te rijden. Met een snelheid van 60 km/h legt de Audi A6 hybrid dan vrijwel geluidloos tot wel 3 kilometer af. Dat is net zo indrukwekkend als de gecombineerde power van de benzine- en elektromotor. Zie het als een belangrijke stap op weg naar een emissiearme toekomst. Beschouw dit verder als nieuw bewijs voor de vooruitstrevende technieken die Audi ontwikkelt.

2.0 TFSI-motor

De 2.0 TFSI is 5 maal op rij bekroond als Engine of the Year*. Het Audi valvelift system (variabele kleppenbediening) maakt deze krachtbron zuiniger en krachtiger. Ook de elektromotor levert een fors koppel, waardoor ze samen voor dynamische acceleraties zorgen.

8-traps tiptronic

De 8-traps tiptronic schakelt comfortabel, sportief en efficiënt. Het dynamisch schakelprogramma DSP houdt rekening met uw rijstijl en bepaalt zelf het beste schakelmoment.

Elektromotor

De elektromotor is efficiënt en dynamisch. Afhankelijk van de rijomstandigheden zorgt hij voor de aandrijving of werkt hij als dynamo of startmotor. Hij levert 40 kW en 210 Nm. Deze compacte elektromotor is in de 8-traps tiptronic transmissie geïntegreerd en via een koppeling met de krukas van de benzinemotor verbonden. Als parallelhybride stuurt de auto via één lijn het aandrijfvermogen naar de wielen. Onder vrijwel alle omstandigheden is de A6 hybrid in staat om snel vaart te maken en vlotte tussensprints uit te voeren.

Regelelektronica

De nieuwste generatie compacte elektronica stuurt de elektromotor aan. De energie hiervoor komt uit de lithium-ion accu achterin de auto. De centrale aansturing van de hybride-aandrijving loopt vanuit een specifiek gedeelte in het motormanagement. Deze coördinator bepaalt binnen de systeemgrenzen wat de beste aandrijfvorm is. De switch tussen de diverse aandrijfmogelijkheden verloopt soepel en efficiënt.

Het accusysteem met lithium-ion technologie

De lithium-ion accu bepaalt de kracht en actieradius van de hybride-aandrijving. Ten opzichte van de conventionele nikkel-metaal-hydride accu’s zijn er twee grote voordelen. Op de eerste plaats is het vermogen hoger dankzij een hogere energiedichtheid. Op de tweede plaats scheelt de compacte constructie gewicht. Bovendien hebben die maten gunstige gevolgen voor de bagageruimte, die 375 liter groot is. Actieve koeling van de accu zorgt ervoor dat de voordelen van het hybridesysteem vaker benut kunnen worden en dat de accu langer meegaat. De Audi A6 hybrid is een van de eerste modellen in zijn segment die in fases puur elektrisch kan rijden met behulp van een lithium-ion accu.

Elektromechanische stuurbekrachtiging

Zelfs de stuurinrichting helpt mee om efficiënt te rijden. De kracht voor de bediening komt niet van de verbrandingsmotor, maar van de elektromotor.

e-comfortairconditioning

Ook de airco-compressor functioneert elektrisch, onafhankelijk van de benzinemotor. Hierdoor kan de klimaatregeling altijd zijn werk doen, zelfs als de auto puur elektrisch rijdt of als de motor van een stilstaande auto is uitgeschakeld.

Audi Nederland

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen