Audi heeft de grootste fanschare

audi-s3-cabriolet

Audi heeft in Duitsland meer fans dan enig ander automerk. Tot deze conclusie komt het nieuwe onderzoek Fanfocus van Duitsland, dat de relatiekwaliteit tussen klant en onderneming in cijfers heeft vervat.

Audi-fans kenmerken zich door een hoge gezamenlijke tevredenheid met de auto’s en een grote emotionele binding met de fabrikant. De studie verdeelt klanten op basis van hun antwoorden in vijf categorieën. Tot de categorie fans behoren die klanten die uiterst tevreden zijn over het merk en zich er bovengemiddeld verbonden mee voelen. Bijna een op de twee Audi-klanten behoort volgens het onderzoek tot de fanschare van de fabrikant. Tel je daar de categorie sympathisanten bij op, dan gaat het zelfs om tweederde deel van de ondervraagden.

Voor Fanfocus van Duitsland zijn Duitse ondernemingen in zes branches onderzocht

Gerelateerde artikelen

Porsche Classic Communication Management: moderne connectiviteit voor je klassieke of youngtimer Porsche

Porsche Classic brengt voor liefhebbers van de iconische klassiekers en youngtimers van Porsche het beste van twee werelden samen. Met het Porsche Classic Communication Management

Lees verder »

Eén miljoenste Porsche Macan uit Leipzig rolt van de band

De Porsche fabriek in Leipzig heeft deze week zijn één miljoenste Macan geproduceerd. Sinds 2013 rolt de Porsche Macan in Leipzig van de productielijn en

Lees verder »

Audi Charge & Drive: speeddaten met de nieuwste Audi modellen tijdens het snelladen

Audi lanceert met ‘Audi Charge & Drive’ deze week de ultieme wachtverzachter voor automobilisten die hun auto laden bij diverse vestigingen van Fastned. In plaats

Lees verder »