Audi heeft de grootste fanschare

audi-s3-cabriolet

Audi heeft in Duitsland meer fans dan enig ander automerk. Tot deze conclusie komt het nieuwe onderzoek Fanfocus van Duitsland, dat de relatiekwaliteit tussen klant en onderneming in cijfers heeft vervat.

Audi-fans kenmerken zich door een hoge gezamenlijke tevredenheid met de auto’s en een grote emotionele binding met de fabrikant. De studie verdeelt klanten op basis van hun antwoorden in vijf categorieën. Tot de categorie fans behoren die klanten die uiterst tevreden zijn over het merk en zich er bovengemiddeld verbonden mee voelen. Bijna een op de twee Audi-klanten behoort volgens het onderzoek tot de fanschare van de fabrikant. Tel je daar de categorie sympathisanten bij op, dan gaat het zelfs om tweederde deel van de ondervraagden.

Voor Fanfocus van Duitsland zijn Duitse ondernemingen in zes branches onderzocht

Gerelateerde artikelen

Sportiviteit krijgt een nieuwe lading in de volledig elektrische Porsche Macan GTS

Met de Macan GTS voegt Porsche een nieuw topmodel toe aan zijn volledig elektrische SUV-gamma. Deze versie is duidelijk de sportiefste van de reeks, met

Lees verder »

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »