Het ideeënlaboratorium van Porsche

In augustus 2016 opende Porsche het Digital Lab in Berlijn. Dit speelt een sleutelrol in de digitale transformatie van het merk.

Het Porsche Digital Lab heeft een duidelijk doel: het identificeren en testen van innovatieve IT-oplossingen. Het laboratorium fungeert daarbij als een platform waarbij Porsche samenwerkt met tech-bedrijven, start-ups en wetenschappers. Ook is er nauwe samenwerking met dochterbedrijf MHP, dat een voortrekkersrol vervult op het gebied van management en IT-consultancy voor de auto-industrie.

Allesomvattend

Het Porsche Digital Lab is opgericht omdat de auto-industrie voor ingrijpende veranderingen staat. De digitale transformatie raakt alle aspecten van de bedrijfsvoering: van interne processen via de communicatie met klanten tot en met de producten en diensten van Porsche. Auto’s zijn steeds meer verbonden en mobiliteitsconcepten veranderen. Dat betekent een revolutie voor de auto-industrie, ook omdat nieuwe spelers het veld betreden. In deze dynamische omgeving heeft Porsche zichzelf een duidelijk doel gesteld: het meest innovatieve merk worden als het gaat om exclusieve en dynamische mobiliteit

Een scherpe focus

In het Digital Lab werken teams van Porsche en MHP samen. Elk team onderzoekt hoe Porsche innovaties op het gebied van big data & machine learning, micro services & cloud technologies en Industry 4.0 & Internet of Things kan vertalen in praktische oplossingen. Momenteel werken er 12 mensen in het Digital Lab. Naar verwachting groeit dit aantal in de toekomst. De medewerkers houden zich bezig met trendscouting, het ontwikkelen van ideeën en het bouwen van IT-prototypes en -componenten. Het lab biedt alle mogelijkheden om met nieuwe technologieën te experimenteren. Mede daardoor kunnen IT-innovaties snel en flexibel worden ingezet.

Het centrum van creativiteit

Het werk in het Digital Lab vraagt om een creatieve benadering en intensief contact met innovatieve tech-bedrijven. Berlijn heeft een levendige start-up scene waardoor het eenvoudig is om er in contact te komen met belangrijke personen en bedrijven binnen de technologiesector. In Berlijn ligt de focus volledig op ‘networked thinking’. Bovendien kunnen alle afdelingen binnen Porsche profiteren van de resultaten die in het Digital Lab worden behaald.

http://content.presspage.com/uploads/1439/porschedigitallab.mp4?10000

Gerelateerde artikelen

Record met twaalf Nederlanders in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

In het voorprogramma van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix vindt dit weekeinde, van 29 tot en met 31 augustus, op Circuit Zandvoort ook

Lees verder »

Nieuwe Audi Q3 Sportback: het beste van twee werelden vanaf € 54.990*

Met de nieuwe Q3 Sportback zet Audi wederom de standaard. De tweede generatie belichaamt de unieke mix van robuust SUV-comfort en de verfijnde sportiviteit van

Lees verder »

Maandag 11 uur de onthulling van de Audi Q3 Sportback

Maandag 11:00 uur de onthulling van de nieuwe Audi Q3 Sportback. Hier de link om hem live te bewonderen.

Lees verder »