AudiBlog.nl

Terug van weggeweest: Audi A3 Sportback 40 e-tron

Op stroom en benzine rijden

De Audi A3 Sportback 40 e-tron heeft zowel een 1.4 TFSI-motor als een elektromotor onder de motorkap. Onder de achterbank is de lithium-ionaccu ruimtebesparend geïntegreerd. Dankzij deze accu komt u in stadsverkeer volgens de WLTP-verbruiksnorm minstens 40 kilometer ver op stroom. Beide motoren samen leveren een systeemvermogen van 150 kW/204 pk. Daarmee accelereert de Audi A3 Sportback 40 e-tron in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt hij op de Duitse snelweg een topsnelheid van 222 km/h. Het officiële gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 1,9–2,0 l/100 km, het gemiddeld stroomverbruik is 12,2–12,7 kWh/100 km en de gemiddelde CO₂-emissie 43–46 g/km.

Deze prestaties en de innovatieve techniek die erachter schuilt zijn ideaal voor Nederland. Dankzij de goede prestaties behoort u tot de vlottere verkeersdeelnemers, terwijl het dichte netwerk aan laadpalen in Nederland helpt om zoveel mogelijk elektrisch te rijden. Opladen kan in parkeergarages, bij steeds meer bedrijven (zowel voor gasten als werknemers), op straat in woonwijken, op de parkeerplaatsen van winkelcentra en op vele andere plekken. Voor de gemiddelde Nederlandse afstand per dag is de elektrische actieradius toereikend om het gehele traject elektrisch af te leggen. Voor de langere reizen is er de geruststellende aanwezigheid van de benzinemotor.

En hier kan je hem samenstellen in de configurator.


Gerelateerd nieuws

Leave a Reply