- Audi Q8 e-tron: de volgende stap in design, efficiency en luxe
- Meer dan 10.000 Nederlandse Audi’s e-tron: opvolger van een succesnummer
- Keuze uit twee accupakketten en drie uitrustingsniveaus
- Maatwerk start in de Q8 e-tron configurator, prijzen vanaf € 71.385*
De nieuwe Audi Q8 e-tron en Q8 Sportback e-tron zijn met ingang van vandaag naar eigen wens samen te stellen in de Audi-configurator. Zowel de Q8 e-tron SUV als de Q8 Sportback e-tron is er als edition, Advanced edition en S edition. De prijzen beginnen bij € 71.385* voor de Q8 50 e-tron. Als Sportback is de Q8 50 e-tron er vanaf € 73.785*.
Eind 2018 was de e-tron de eerste volledig elektrisch aangedreven Audi. Hij ontpopte zich tot een groot succes, getuige ook de verkoopcijfers. Meer dan 10.000 Audi’s e-tron vonden inmiddels hun weg naar Nederland. Nu legt de Audi Q8 e-tron de lat opnieuw hoger. Subtiele designwijzigingen verlenen zowel de SUV als de SUV coupé een nog modernere look. Tegelijkertijd zorgen ze voor een nog betere stroomlijn.
Dankzij het verbeterde accumanagementsysteem is de bruikbare accucapaciteit verder vergroot. De Q8 50 e-tron-modellen met 89 kWh accupakket zijn met een snelheid van 150 kW te laden. De Q8 50 e-tron SUV heeft een actieradius van maximaal 488 km**. De Sportbackkomt met een volledig geladen accu 501 km** ver. Het 106 kWh accupakket in de Q8 55 e-tron-modellen is met 170 kW te laden. Dat duurt van 10-80% circa 31 minuten. De maximale actieradius van de Q8 55 e-tron bedraagt 578 km** (Sportback: 595 km**).
Twee elektromotoren, electric quattro standaard
De Q8 50 e-tron en Q8 55 e-tron hebben twee elektromotoren en een systeemvermogen van respectievelijk 250 kW en 300 kW. Alle modellen hebben standaard electric quattro vierwielaandrijving in combinatie met luchtvering met adaptieve schokdempers. Ook progressieve besturing is altijd inbegrepen.
Drie niveaus van luxe
Alle nieuwe Q8 e-tron-modellen zijn er met keuze uit drie uitrustingsniveaus. De Q8 e-tron edition beschikt standaard over onder meer metallic lak, 19 inch lichtmetalen velgen in aero-structuur, LED-koplampen, MMI navigatie plus, het Audi sound system, drie jaar Audi connect diensten, volautomatische airconditioning met twee klimaatzones, interieurvoorverwarming en -ventilatie en de Parkeerhulp Plus met 360-graden weergave.
De Q8 Advanced edition biedt nog meer luxe in de vorm van 20 inch lichtmetalen velgen, lederen bekleding, elektrisch verstelbare stoelen met verwarming, het lichtpakket met ambienteverlichting en het assistentiepakket ‘Tour’ met onder andere Adaptive Drive assist, Adaptive Cruise Control, file-assistent en active lane assist.
Met de S editions focussen de nieuwe Q8 e-tron-modellen op sportiviteit. Dat wordt al op het eerste gezicht duidelijk dankzij de markante designelementen van het S line exterieur. Daarbij is het S line interieur met onder andere elektrisch verstelbare sportstoelen met S line-logo inbegrepen. De Q8 e-tron S line-modellen onderscheiden zich ook door bekleding in een combinatie van leder/dinamica met contraststiksels, aluminium decoratielijsten en een in zwart uitgevoerde dakhemel. Alle luxe van de Advanced editions is eveneens inbegrepen.
De persoonlijke Q8 e-tron en Q8 Sportback e-tron
Audi biedt voor de nieuwe Q8 e-tron-modellen vele mogelijkheden om individuele accenten te zetten op het gebied van design, comfort, luxe en veiligheid. In de configurator is de Q8 e-tron tot in detail naar eigen wens samen te stellen. Maatwerk maken van een Q8 Sportback e-tron kan hier.
De nieuwe Audi Q8 50 e-tron is er als edition vanaf € 71.385* (Sportback: € 73.785*). Als Advanced edition is hij leverbaar vanaf € 77.585* (Sportback € 79.985*) en als S edition vanaf € 81.685* (Sportback € 84.085*).
*) Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie audi.nl.
**) Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.