Revolut wordt titelsponsor van het toekomstige Audi F1 Team

  • Strategisch partnerschap met internationale focus
  • Gezamenlijk streven naar nieuwe vormen van fanbeleving in de Formule 1
  • Revolut Business wordt geïntegreerd in de financiële processen van het team

Het toekomstige Audi F1 Team en Revolut, een wereldwijd opererend fintechbedrijf met meer dan 60 miljoen klanten, gaan een meerjarige samenwerking aan. Vanaf het Formule 1-seizoen 2026 treedt Revolut op als titelsponsor van het team.

De samenwerking brengt twee merken samen die innovatie en vernieuwing centraal stellen – zowel in de autosport als in de financiële sector. Een belangrijk doel binnen het partnerschap is het ontwikkelen van nieuwe vormen van interactie tussen fans en het team tijdens raceweekenden. Daarbij zijn er ook specifieke voordelen voor klanten van Revolut.

Revolut Business zal bovendien een centrale rol gaan spelen in de financiële operatie van het team. Ook voor fans wordt het gebruik van Revolut zichtbaar, onder meer via een geïntegreerde betaaloplossing bij de aanschaf van merchandise.

Wereldwijd podium

Volgens Gernot Döllner, CEO van AUDI AG en voorzitter van de Raad van Commissarissen van Sauber Motorsport AG, past deze samenwerking binnen de langetermijnvisie van het merk: “Audi stapt de Formule 1 in met een duidelijke ambitie: het platform benutten als technologisch relevante en financieel verantwoorde investering in de toekomst van het merk Audi. We geloven in het succes van dit project, dat we met realisme en een mentaliteit van voortdurende verbetering benaderen. In Revolut hebben we een partner gevonden die deze houding deelt. “De Formule 1 biedt ons een wereldwijd podium om samen nieuwe doelgroepen te bereiken en belangstelling voor ons merk te creëren.”

Groei in alle facetten

Voor Revolut is het partnerschap met het toekomstige Audi F1 Team een logische stap in de wereldwijde groei van het merk. CEO Nik Storonsky licht toe: “Deze samenwerking is een belangrijke stap voor Revolut en het toekomstige Audi F1 Team. We groeien richting 100 miljoen klanten en willen hen de kans bieden om Formule 1 op een bijzondere manier te beleven. Net zoals Revolut zich richt op vernieuwing binnen de financiële sector, wil het Audi F1 Team dat doen in de autosport. Die gedeelde blik op de toekomst maakt deze samenwerking relevant voor beide partijen.”

De deelname van Audi aan de Formule 1 is een strategisch kernproject voor het merk. De toetreding vindt plaats onder heldere voorwaarden: vanaf 2026 wordt in de Formule 1 ingezet op een hoger aandeel elektrische aandrijving, het gebruik van duurzame brandstoffen en een vast budgetplafond. Met circa 820 miljoen fans en 1,6 miljard televisiekijkers in 2024 blijft de Formule 1 wereldwijd een sterk groeiend platform om nieuwe doelgroepen te bereiken.

Revolut wordt titelsponsor van het toekomstige Audi F1 Team

Over Revolut
Revolut is een wereldwijd fintechbedrijf dat mensen helpt meer uit hun geld te halen. Het bedrijf werd in 2015 opgericht in het Verenigd Koninkrijk met diensten voor geldtransfers en valutaomwisseling. Inmiddels maken wereldwijd meer dan 60 miljoen klanten gebruik van tientallen producten van Revolut, goed voor meer dan een half miljard transacties per maand. Via zowel particuliere als zakelijke rekeningen biedt Revolut gebruikers meer inzicht en controle over hun financiën, en verbindt het mensen wereldwijd op een laagdrempelige manier. In het afgelopen jaar introduceerde Revolut diverse nieuwe functies binnen zijn financiële en lifestyle-diensten en kende het bedrijf een sterke wereldwijde groei. Daarmee geldt het momenteel als een van de meest waardevolle particuliere technologiebedrijven van Europa.

Gerelateerde artikelen

Nieuwe Porsche Cayenne vertrouwt op de expertise van een Formule E wereldkampioen

Met de introductie van de nieuwe Cayenne brengt Porsche niet alleen een nieuwe, volledig elektrische modelserie op de markt. Ook vertaalt Porsche een brok autosporttechnologie

Lees verder »

ABT Audi SQ5

Een mooie upgrade voor je nieuwe Audi Q5 (SQ5) van ABT. Helaas is de SQ5 niet in het assortiment in Nederland. Maar deze mooie Q5,

Lees verder »

Audi vernieuwt myAudi app met digitale AI-assistent en nieuw design

Audi versterkt zijn digitale ecosysteem en lanceert een vernieuwde, nog geavanceerdere versie van de myAudi app. Voorzien van een nieuw, modern design maakt de app

Lees verder »