Audi Toekomst


Audi zet hoog in voor uitbreiding van hun productie afzet. Daarom is de uitbreiding van haar Ingolstadt modellen programma noodzakelijk, de lijst is eindeloos, de A4 Avant A6 opvolger en een stads auto VW Up platform.

Hij loopt en loopt en loopt , klonk het zodra de kever reclame liep. De nobele Volkswagen dochteronderneming met de vier ringen logo: Groeit en groeit en groeit.  Vanaf 2015, als de ambitieuze doelstelling van Audi hoofd Rupert Stadler,  zal jaarlijks 1,5 miljoen auto’s worden gebouwd, nu zijn er al een miljoen. Nauwelijks een niche blijft onbezet, omdat in de komende vier jaar veel nieuwe en bestaande uitvoeringen emotionele en compleet nieuw model series worden toegevoegd.

De eerste zet wordt afgetrapt met de A4 Avant, op de beurs van Geneve begin maart was de première. Op dezelfde afmetingen als die van de sedan 4,70 x 1,83 x 1,43 meter, maar biedt iets meer dan de bagage ruimte van de limousine model 480 in plaats van  460 liter, met de achterbank stoelen neergeklapt is  het volume te verhogen tot 1400 liter. Dat laat Audi een andere filosofie dan de nieuwe Mercedes-T-model van de C-klasse, die gecombineerd steiler stil 1500 liter achterzijde passen. Vergeleken met de oude A4 Avant 4,59 x 1,77 x 1,45 ,442 tot 1184 liter, de opvolger in termen van grootte, faciliteiten en technologie. Hij krijgt een nieuwe impuls aan de achterzijde lay-out, met uitgebreide motor keuzes, gewicht en een betere verdeling en een stuurgroep geoptimaliseerd ter verbetering van de rij-dynamiek.

Modulair platform bespaart kosten:
Audi ook bespaart dankzij de zogenaamde modulaire platform systemen een serie van maximaal 20 procent van de kosten voor ontwikkeling.  Chef Michael ontwikkelaar Dick legt de technische achtergrond als volgt: “Wij hebben een bepaald niveau, de installatie positie van aggregaten en aandrijfassen sets – ongeacht of zij zijn vier, zes – of zelfs achtcilinder.

Differentiatie, moeten we dan alleen in wielbasis en Manometer. “De eerste vier en zescilinder benzine directe injectie (1,8 TFSI met turbocharging, 3,2 FSI en 2,0 TFSI (volledig met Audi Valve lift). In voorbereiding, de viercilinder 2.0TFSI 211pk, ook met de lichthoogte van de kleppen systeem. Zoals diesel zal aanvankelijk een tweeliter, 2.7-liter en een drieliter gebruikt (nog dit jaar, afhankelijk van de toepassingen markt met Oxydatie  katalysator en ad-Blue-injectie). Nieuwe besparing pakketten.  In de loop van dit jaar verdere maatregelen ter vermindering van het verbruik ingevoerd – eerste de rem terugwinning van energie en langer rijden vertalingen gepositioneerd voor minder sportief voertuigtypen.

Audi toekomst; Onafhankelijke e-modellen moeten niet. 2009 begint de brede reeks toepassing brandstof bespaar systemen. Dan kom en start-stop-technologie (dankzij de extra oliecircuit en elektrisch aangedreven pomp voor automatische toekomstige versies), de vraag hulpwerkwoorden en andere milde hybride elementen.

Nieuwe A6 met Aluminium carrosserie.
De succesvolle model A6 ontvangt in het najaar een grote Facelift en sterker, maar zuiniger motoren. Invoeren van 2011, dan is de opvolger van de vleugels. In vergelijking met het huidige model 4,92 meter moet slechts licht groeien, maar ondanks de verdere verbetering van de veiligheid, bestuurder bijstand en comfort apparatuur is niet zwaarder. Hier, in tegenstelling tot de TT, geen ontwerp voor gemengd gebruik – maar als met de A8 een vol aluminium lichaam. Het chassis is ook een groot gedeelte van lichtgewicht metaal. Het is dus mogelijk om het gewicht en asbelasting te optimaliseren distributie.

Michael Dick gelooft in de toekomst van vol aluminium organen, met een gewicht voordeel van ongeveer 100 kg brengen alleen wanneer de compacte Audi modellen kan dit doen om redenen die niet beseffen. De volgende A6 ook krijgt eerste modulaire platform het gebruik van nieuwe technologie in modules. Deze omvatten de nieuwe power distributie aan de achteras van de quattro modellen (Sport differentiaal), de stuurbekrachtiging met Dynamic Steering, de nieuwe acht traps automatische ZF transmissie (die al in de komende A8 komt), en vanaf 2008 in de VW-fabriek in Kassel geproduceerd dubbele koppeling transmissie
(S-Tronic), en een volledig hybride systeem (Parallel Hybride) met een nieuw ontwikkelde lithium-ion batterij technologie.

Q5 vanaf 2008.
De hetzelfde platform gebruikt ook de Q5, die spoedig in september 2008 in productie komt – een naast familielid van de A4 is de strikte offroad look voor de A4 Allroad . De nieuwe SUV is de eerste Audi met Lengte richting geplaatste motor, de nieuwe dubbel koppeling versnellingsbak S-Tronic genaamd. Andere lozingen uit A4/A5, de A4 en de Allroad coupé A5 Sportback. Bovendien, komen er diverse  S-en RS-varianten. Design chef Stefan Sielaff weet natuurlijk, de bewering dat de auto’s van Audi zou vergelijkbaar zijn, en het streven naar een grotere differentiatie: “Wij verschillen in de toekomst meer grille en lampen. Q modellen ontvangen verticaal benadrukt single frame grille, sportauto’s, zoals De TT of de R8 gaan we meer in de breedte. “De vorm ontwerper optreedt, maar zeer zorgvuldig, zoals te zien is in de komende TT  varianten S, TT en TT RS TDI ervaring.

Down Sizing.
Ook onder TT  en de Audi A3 modellen,  verschijnen andere modellen. Om te beginnen met de Audi A1, deze debuteert in 2009, een chique Kleine, ook bekend als Vier deuren A2 en vervolgens zelfs in een roadster variant . Onder gepositioneerd worden de ultra Audi City op de technische basis van de VW Up, waarvan de ontwikkeling momenteel inspanning ten bedrage van Ingolstadt. De 3,45 meter korte 2 deurs auto met een grote achterste deur zou een extra lid van de “Nieuwe Kleine Familie” aan de reeds VW, Skoda en Seat. Dankzij de het ontwerp is er ruimte vier  maximaal volwassenen in een auto aan dergelijke. Voor de aandrijving, een maximum van 75 pk sterke Een liter driecilinder.
De kleinste Audi zal geen goedkope  auto worden, maar moet als hippe stads auto gezien worden. Zijn techniek is al ver in de toekomst. Want het is, net als de A1, pure elektrische versies van de plug-in technologie te leiden door de visie – dit zou de nieuwe slogan van kunnen zijn Audi.

Gerelateerde artikelen

Audi Charge & Drive: speeddaten met de nieuwste Audi modellen tijdens het snelladen

Audi lanceert met ‘Audi Charge & Drive’ deze week de ultieme wachtverzachter voor automobilisten die hun auto laden bij diverse vestigingen van Fastned. In plaats

Lees verder »

Nieuwe Porsche Taycan en Cayenne Black Edition: sportief, stijlvol en extra hoogwaardig in uitrusting

Porsche introduceert stijlvolle nieuwe Black Edition uitvoeringen voor de Taycan en Cayenne. Deze speciale modellen hebben niet alleen een exclusief uiterlijk en interieur met fraaie

Lees verder »

Audi introduceert Q4 45 e-tron S edition Competition

Audi voegt een extra sportieve uitvoering toe aan de Q4 e-tron line-up: de Q4 45 e-tron S edition Competition. Deze nieuwe variant combineert de rijke

Lees verder »