Twee Audi’s A8 voor Schiphol-VIP’s [persbericht]

• Voor gebruikers van VIP-centrum Schiphol
• Limousines met groen B-label
• Overhandiging aan Afke Boonen, manager VIP-centrum

Leusden, 1 augustus 2008 – Audi overhandigt twee A8 2.8 FSI e-modellen aan het VIP-centrum van Amsterdam Airport Schiphol. De limousines worden ingezet voor VIP’s die vanaf het VIP-centrum van en naar het vliegtuig worden vervoerd. Jan-Jacob van Donselaar, directeur Audi van importeur Pon’s Automobielhandel, droeg de twee Audi’s A8 op 31 juli over aan de manager van het VIP-centrum, Afke Boonen.

Het gebruik van het VIP-centrum is voorbehouden aan leden van het Koninklijk Huis, ministers en staatssecretarissen uit binnen- en buitenland, het Corps Diplomatique, handelsdelegaties en topbestuurders uit het internationale bedrijfsleven. Om de gebruikers zo comfortabel mogelijk naar het vliegtuig (en weer terug) te vervoeren, zet Schiphol voortaan twee Audi’s A8 2.8 FSI e in. De V6-motor van deze auto’s is krachtig en heeft tegelijkertijd de comfortabele karakteristiek die bij VIP-vervoer hoort. Daarbij is de aluminium Audi A8 2.8 FSI e de zuinigste in zijn klasse. Mede door zijn relatief geringe gewicht en lage luchtweerstand verbruikt de auto gemiddeld slechts 8,3 liter per 100 km. De CO2-uitstoot is met 199 gram per km de laagste in zijn segment.

Business Class met een groen B-label
Afke Boonen zegt over de overeenkomst met Audi: “Het VIP-centrum is op 23 januari 2008 door Koningin Beatrix geopend. De faciliteit sluit perfect aan bij de internationale allure van de luchthaven; op deze manier kunnen we nationale en internationale hoogwaardigheidsbekleders in een passende entourage ontvangen. Met de twee Audi’s kunnen we hen bovendien in stijl van en naar het vliegtuig brengen. We hebben daarbij bewust gekozen voor de A8 2.8 FSI e. Dit model heeft namelijk een V6-motor met groen B-label – ook in dit opzicht laat Schiphol zien dat het staat voor duurzaam en zo milieuvriendelijk mogelijk opereren.”
Jan-Jacob van Donselaar directeur Audi van Pon’s Automobielhandel is eveneens verheugd over de samenwerking: “We zijn blij dat Schiphol voor Audi heeft gekozen. Met de Audi A8 heeft het gewoon een goede keus gemaakt – wij zijn uiteraard overtuigd van de kwaliteiten van onze “Business Class” limousine. De link met het VIP-centrum gaat echter verder dan comfortabel en efficiënt vervoer. Het VIP-centrum is namelijk een designstatement op zich: het is volledig ‘Dutch Design’. Dat betekent: functioneel fraai en tegelijkertijd uitermate comfortabel, met een uitgesproken eigen identiteit. Dat zijn precies de karaktereigenschappen van Audi – een recept voor succes!”

Gerelateerde artikelen

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »

Een futuristische tour door Tokio in een Porsche 911 en Porsche Macan

Ted Gushue is pionier in een digitaal tijdperk, Japan-aficionado en groot liefhebber van Porsche. Voor Christophorus reisde hij af naar Tokio, waar hij zijn vriend

Lees verder »