Audi TT MK3

Alles wijst er op dat de volgende Generatie TT hoger in de markt gezet gaat worden.

Wat dat precies inhoud is niet duidelijk, maar het is aannemelijk dat hij groter en lichter gaat worden door gebruikmaking van “Carbon Fiber Reinforced Polymer” (CFRP) en meer vermogen krijgt.

De TT hoger in de markt zetten is de enige goede keuze.

De instappers kunnen dan met 250 pk, 2.0 TDI en 2.0 TFSI in de markt gezet worden, daarboven de TT-S met een 2.0 Bi Turbo TFSI van 300 pk en daar boven de TT RS met 380 pk, tevens alleen quattro aandrijving en geen voorwielaandrijving.

Verder lijkt het dat ook cilinder uitschakeling (cylinder on demand) zijn intrede gaat maken, 2 cilinders uitschakeling kan zowel bij de 4 als 5 cilinder motor toegepast worden.

De 4 cilinder schakelt terug naar 2 cilinders en de 5 cilinder schakelt terug naar 3 cilinders.
De TT is een Niche model, een niche is een kleine specifieke markt.
Dit zie je al bv aan de huidige specifieke TT body die grotendeels (69%) uit aluminium vervaardigt is.
Zo’n model staat niet voor grote aantallen en is specifiek voor een bepaalde liefhebber.

De TT zou veel dichter bij de A5 gezet kunnen worden zonder dat hij kopers weg kaapt.
De volgende generatie TT wordt nog geavanceerder en gaat gebouwd worden volgen het “Audi Ultra” principe.
De Body wordt weer vervaardigd uit een deel Staal (nog minder dan nu), een deel Aluminium (meer dan nu) en met heel veel “Carbon Fiber-Reinforced Polymer (CFRP).
Alleen deze technologie staat al toe dat hij hoger in de markt gezet kan worden.

Verder komt er een nieuwe generatie Haldex in productie voor het nieuwste MQB bodemgroep.

Impressie van Budko Vladimir.

Reacties zijn uitgeschakeld.

Gerelateerde artikelen