Audi introduceert Virtual Reality in Nederlandse showrooms

•Zelf samengestelde Audi tot in detail en in 3D te beleven
•Audi-belevingswereld: virtueel toeschouwer in pitstraat
•Primeur bij Audi Centrum Hengelo, meer dealers volgen

Audi lanceert Virtual Reality in haar showrooms, waarbij Audi Centrum Hengelo de Nederlandse primeur heeft. Met een speciale 3D headset kunnen geïnteresseerde klanten een geconfigureerde Audi tot in detail ontdekken en beleven.

De nieuwe Audi Virtual Reality Experience begint met het configureren van een Audi. Dat kan bij de dealer, maar ook thuis via de configurator op Audi.nl. Na het configureren op de site ontvangt de klant een code. Daarmee is zijn of haar droom-Audi bij de Audi-dealer weer op te roepen. De speciale VR-headset maakt het mogelijk om de geheel volgens eigen wens samengestelde Audi tot in detail in 3D te bekijken. Zo is het mogelijk om een virtueel rondje om de auto te lopen, achter het stuur plaats te nemen of een kijkje te nemen in de kofferruimte. Klanten kunnen daarbij kiezen voor diverse omgevingen. De virtual reality beleving wordt extra versterkt door licht- en geluidseffecten. Dankzij ‘x-ray vision’ is het zelfs mogelijk om een Audi onderhuids te ontdekken.

Digitale belevingswereld
De VR Experience is voor elk Audi model in elke gewenste configuratie beschikbaar. Het hoogstpersoonlijke karakter wordt nog eens treffend onderstreept door het feit dat er alleen al van de Audi A4 zo’n 1,5 miljoen verschillende configuraties mogelijk zijn. Ook op andere manieren biedt de Audi VR Experience de mogelijkheid om de bijzondere wereld van Audi live te beleven. Zo kunnen gebruikers virtueel toeschouwer zijn in de pitstraat van een legendarisch circuit of plaatsnemen in een Auto Union Type D bolide uit 1939.

Primeur in Hengelo
De Audi VR Experience wordt nu al ingezet in de gedigitaliseerde ‘private lounge’ van Audi Centrum Hengelo. Nog dit jaar krijgen vijf andere Nederlandse Audi Centra met een private lounge de beschikking over de vooruitstrevende VR-technologie. Audi verwacht in de toekomst nog meer VR-toepassingen te introduceren, zowel in als buiten de showrooms.

Gerelateerde artikelen

Porsche introduceert exclusieve 911 GT3 90 F. A. Porsche als ode aan visionaire ontwerper

Vandaag zou Ferdinand Alexander (F.A.) Porsche negentig jaar zijn geworden. Ter nagedachtenis aan de visionaire ontwerper heeft Porsche Sonderwunsch daarom een speciaal cadeau samengesteld: de

Lees verder »

Alles over de sleutelrol van Porsche in F1 The Movie

De film F1 The Movie gaat niet alleen over de Formule 1, de koningsklasse van de autosport. Ook Porsche speelt een sleutelrol in de spectaculaire film. Het

Lees verder »

Paulaner wordt officiële partner van Audi F1-team

Het toekomstige Audi F1-team en de Paulaner-bierbrouwerij uit München gaan een langdurige samenwerking aan. Daarmee stapt Paulaner op het wereldtoneel van de autosport, als officieel

Lees verder »