Audi en 4.screen bieden realtime infotainment vanuit de cloud

  • Met internet verbonden Audi’s geven bestuurders op het juiste moment relevante informatie
  • Nieuwe cloud-technologie wordt vanaf deze herfst toegevoegd aan het Audi MMI infotainmentsysteem

Audi en 4.screen zijn een samenwerking aangegaan om het Multi Media Interface (MMI) systeem van Audi nog slimmer te maken. Dankzij uitgebreide informatie over zogenaamde ‘points of interest’ (POI) en het gebruik van realtime data uit de cloud kan het Audi-systeem gebruikers nu veel meer bieden dan enkel het adres. Uiteenlopend van prijzen tot actuele aanbiedingen bij een winkel.

Met het MMI kunnen Audi-rijders een breed scala aan locaties zoeken om naartoe te navigeren. Van laadstations tot restaurants, en van een supermarkt tot aan de tandarts. Door de samenwerking met 4.screen gaat Audi de hoeveelheid locaties en de informatie per locatie flink uitbreiden. Audi-rijders ontvangen op het moment dat het nodig is realtime informatie over een bestemming. Gebruikers kunnen zelf aangeven welke informatie wel of niet relevant voor hen is. 

Het navigatiesysteem wordt daarmee een rijkere bron van informatie. Winkeleigenaren en andere aanbieders van producten en diensten kunnen bovendien fijnmaziger bepalen welke informatie beschikbaar komt voor Audi-rijders. Zo kan een supermarkt bestuurders van elektrische auto’s wijzen op een gratis laadbeurt bij aankoop van een product. Een QR-code in het beeldscherm geeft vervolgens toegang tot de aanbieding. 

Connectiviteit belangrijker dan ooit

4.screen is een tech-bedrijf uit München dat een gestandaardiseerde manier heeft ontwikkeld om realtime informatie door te spelen tussen bedrijven en een navigatiesysteem. Alle informatie uit het systeem wordt in de vormgeving van Audi in het MMI-navigatiesysteem getoond. Deze nieuwe cloud-technologie biedt voor bedrijven de mogelijkheid om nieuwe klanten te vinden en voor Audi-rijders meer relevante informatie tijdens hun trips. Daarbij blijft de controle altijd in handen van de bestuurder; die bepaalt wat wel en niet getoond moet worden. 

Voor meer informatie: www.4screen.com 

Gerelateerde artikelen

Porsche introduceert nieuwe, volledig elektrische Cayenne en Cayenne Turbo

Met de introductie van de volledig elektrische Cayenne luidt Porsche een geheel nieuw tijdperk in. De nieuwe Cayenne verenigt het bekende, sportieve Porsche DNA met

Lees verder »

AutoWeek over de Audi e-tron GT quattro: ‘verrassend rationele EV-krachtpatser

Recent maakte AutoWeek testredacteur Lars Krijgsman kennis met de Audi e-tron GT quattro. “Een ‘instapper’ van Audi’s elektrische vlaggenschip druist in tegen elke vorm van ratio.”

Lees verder »

Tiende Porsche Charging Lounge nu geopend in Noord-Beieren

Met de opening van de nieuwe Porsche Charging Lounge in Himmelkron is het eigen snellaadnetwerk van Porsche gegroeid naar 10 locaties in Europa. Via de

Lees verder »