Zoek

Audi A.G. Chef Rupert Stadler Het interview


Het interview: Audi A.G. Chef Rupert Stadler

Audi zal de in verkoop en de opbrengst meer doelen bereiken.
Het hoofd van Audi, Stadler, vertelt over de doelstellingen van Audi.
  
De heer Stadler, Audi wil in 2008 tot een nieuw afzetsrecord brengen. En hoopt dit jaar over de een miljoen aantallen te kraken?
Nee, het was voor afgelopen jaar, zelfs niet het doel, vooral omdat de verkoop van de nieuwe A4 net begon. De doelgroep grootte voor onze wereldwijde verkoop werd 950.000 voertuigen verkocht, in 2007. Dit cijfer zullen we gemakkelijk overtreffen. Het miljoen is ons doel voor 2008.


In 2015, wilt u verkopen 1,5 miljoen auto’s in het premium
segment en in aantallen, bent u volledig op de rails?
Wij zijn zeer goed op schema, zelfs met de terugkerende doelstellingen hier willen we acht procent rendement op de omzet voor het jaar 2010. Het miljoen voor de verkoop was oorspronkelijk gepland voor 2010 – en willen we, zoals ik al zei, al in 2008 bereiken.

Het klinkt alsof de Audi doelstellingen voor 2015 bereikt sneller dan gepland?
Ik denk dat we dat kunnen zowel de omzet en afzet, evenals de terugkeer van onze doelen. Slechts een keer is het een kwestie dat wij doorgaan met het ontwikkelen van kwaliteit, en dat er steeds meer klanten van onze auto’s zijn die, zeer verheugd zijn wat we kunnen emotioneel met het merk Audi. De focus is substantiële groei.
  
Wanneer bereikt u tien procent rendement op de verkoop?
Volgens 2010.

Waar zit u als de grootste potentiële op de kosten kant?
Wij hebben nu met de nieuwe Audi A4 onze modulaire technologische bouwsteen. Dit is een belangrijke hoeksteen voor de toekomstige ontwikkelingen in de productiviteit van al onze modellen.


Hoe lang heb je nodig om dit te doen voor lage kosten modulaire zelfservice voor alle toekomstige modellen helemaal niet beschikbaar?
Dit is een doorlopend proces, maar in twee of drie jaar, is de bloem in volle bloei. Dan kunnen we door voor veel hogere aantallen, bijvoorbeeld, een betere schaalvoordelen bij de aankoop van onderdelen.

Wat is uiteindelijk voor het hele bedrijf?
We verwachten dat deze jaarlijkse productiviteitswinst van ten minste zes procent. Het feit dat wij vertrouwen, bewijst onze beslissing, de toekomstige SUV model Audi Q5 met onze collega’s in Ingolstadt in een van onze fabrieken voor de productie van stamcellen.

Toyota en Lexus zijn nog steeds de maatstaf voor u wat de doeltreffendheid van de productie?
We vergelijken onszelf in een gebied met de beste van hen – in product ontwikkeling, het lichaam of tools. In sommige gebieden, we zijn op weg naar Toyota tenminste, als niet een beetje beter. Op andere terreinen, we hebben nog steeds potentiële, hetzelfde geldt voor de terugkeer.

In welke markten ziet u als de grootste potentiële?
Momenteel veilig in China. De markt groeit nog steeds in hoog tempo, en wij willen ons leiderschap in de premie range verdedigen wat ons heel goed gaat. Bovendien, Oost-Europa, maar ook Zuid-Korea of Australië. En op de Amerikaanse markt te groeien, doen we ook in kleinere stappen.

In 2007 heeft Audi in China 100.000 auto’s verkocht. En over vijf jaar?
Onze doelstelling op lange termijn in China is 200.000 eenheden. Wanneer het zover zal zijn, kan ik niet zeggen vandaag, zou het te speculatief. Dat hangt af van de groei van de markt van andere factoren.

Tot 2015 Audi dit doel kunnen bereiken, toch?
Ja, het moet mogelijk zijn.
Met de resultaten in de Verenigde Staten, maar zijn we nog niet tevreden. Uw concurrent BMW verkoopt goed er twee en een half keer zoveel auto’s.
De omzet alleen zijn we niet blij, we hebben geld te verdienen. In de Verenigde Staten, de concurrentie is het meest intense, Amerikaanse dollars in dit huidige tempo, brengt de hele onderneming onder extreme druk. Daarom is ons motto, in kwalitatieve groei, zonder gekocht marktaandeel, die in de eerste tien maanden van vorig jaar hadden we een stijging van de omzet van tien procent. Wij willen het aantal exclusieve Audi dealers van 90 tot 150. Elk jaar tot 15 meer dealers, die we maken. Tot 2015 hebben we in de Verenigde Staten in de richting van 200.000 auto’s groeien, meer op lange termijn natuurlijk.

Ook VW stelt het besluit tot de bouw van een fabriek in de Verenigde Staten dichterbij. Zou het niet zinvol zijn, er dan ook Audi modellen op te bouwen?
Ja, als er kansen ontstaan, zouden wij die samen met de collega’s van VW nemen. We willen het geld niet tweemaal investeren, maar beide partners zijn op zoek naar een winnende situatie. Dit, natuurlijk, modellen, die in de Verenigde Staten met bijbehorende hoeveelheden kunnen worden verkocht, en het hele ding moet zuinig.

U investeren in de komende vijf jaar ongeveer tien miljard euro in het voertuig ontwikkeling? Wat zijn nieuwe modellen aan het programma?
Dat begint al met de Audi A3 cabrio en blijft niet met de nieuwe SUV Q5 alleen. Vervolgens broeden we op de een of de andere mooie ideeën. Kortom, we hebben nog heel wat fantasie. Verbreding van de modellen lijn staat voorop.

Wanneer er sprake is van een Mercedes R-Klasse met Van eigenschappen bij BMW binnenkort een soortgelijk model. Bij Audi, er waren ook tijden, de studie Road-jet?
Dat was een vergelijkbaar concept, maar dat soort auto’s, moeten aan onze klanten worden uitgelegd, die zien dat kritisch. We hebben in deze vorm dan ook niet ideeën, maar er zijn vele andere aantrekkelijke ideeën, modellen die Audi waardig zijn. Omdat de klanten die bij ons merk kopen en komen zijn de merk waarden van toepassing; Sportief, Progressive en Sophisticated en de hoge kwaliteit, dit geeft een beter effect en hoe wij het merk willen brengen.

Zou SUV Q7, BMW X6 overeen met de coupe versie?
De Q7 is vanaf het ontwerp bijna een coupe in het SUV segment.

Zullen de nieuwe Audi A4 alleen door de bekende voorganger lichaam versies Sedan, Wagon, Cabriolet Of zelfs nieuw type erbij?
Naast de klassieke versies hebben we meer ideeën. Bovendien, ik wil nu nog niet praten. De Audi A5 heeft ook nog potentieel.

Wilt u deze diversiteit ook voor de Audi 2009 begint? Bijvoorbeeld, een kleiner modellen onder de A3?
Laten we allereerst de sportieve drie deur A1 op de weg zetten volgend jaar. Zoals we van plan zijn met onze nieuwe Audi fabriek in Brussel voor een aanvankelijke jaarlijkse volume van 80000 tot 100000 eenheden.

Neemt Audi de jonge A1 op in de Amerikaanse markt?
Als de dollar zo negatief blijft, dan zou er geen model voor deze serie verdedigbaar zijn. Hoe is de Amerikaanse markt nu?
We hebben nog een paar taken die moeten worden opgelost, voor een goede vooruitgang. De bijdrage marge algehele structuur is positief. Echter, via de heffing van de vaste kosten voor de gehele VS constructuur enkele extra lasten op die we met samen te werken hopen op te lossen.

Wanneer gaan de lichten bij Audi op de brandstof besparing? BMW heeft de Efficiënte Dynamics programma?
We hebben onze eigen efficiency modulaire programma, de technologie zal spoedig met ons zijn. Het is ook dat de nieuwe Select-Drive systeem een rol gaat spelen, we gaan deze nu het eerste in de nieuwe Audi A4 krijgen. Hierdoor kan de klant tussen sportief of comfortabel rijden. In de toekomst, het is ook een sleutel tot de efficiëntie waarmee de gehele motor en transmissie controle, zodat gecontroleerd, dat de auto in een brandstof besparende modus is ingeschakeld.

Wanneer er sprake is van de start stop op Audi?
Halve wege dit jaar, geleidelijk via onze modellen offensief om de C02 uitstoot te reduceren , bijvoorbeeld in de Audi A4, deze komt met de e model uit en valt in een A-label.

Wat doet de Audi vloot, voor de CO2-uitstoot?
Een van de fundamentele waarden van onze concurrenten. Ons doel: In 2012, we bij Audi voor de gehele wagenpark een brandstofbesparing van 20 procent.

Toyota kondigde de een naar de andere hybride aan. Wat zijn je plannen voor het gebruik van hybride modellen?
De efficiëntie van onze moderne diesel is een langere rij cyclus tot 30 procent beter dan de benzine hybride modellen. Wij ontwikkelen beide technologieën, in midden 2008 zullen we de schoonste diesel ter wereld op de markt zetten. Zo blijven we in onze diesel bevoegdheid!

Biografie: Rupert Stadler werd in 1963 in Titting (Beieren)geboren. Hij studeerde aan de Universiteit van Augsburg. Het diploma in bedrijfsbeheer begon zijn carrière bij Philips. In 1990 diende hij als controller Audi, 1994, was hij commercieel directeur van Volkswagen / Audi Spanje, vanaf 1997 had hij de leiding van de Generale Staf aan de voorzitter van de VW groep.

In januari 2002 heeft de Betriebswirt ook van de geconsolideerde product planning. Op 1 januari 2003, Stadler in de Audi boord en nam de portefeuille van Financiën. Op 1 januari 2007 werd hij benoemd tot hoofd van Audi AG.

bron:  www.autozeitung.de

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen