Zoek

Audi volop in actie op AutoRAI 2009 [Persbericht]

r8080049_large1
Audi volop in actie op AutoRAI 2009• Vier nationale primeurs : Audi R8 5.2 FSI, Audi Q7 6.0 V12, Audi A4 allroad quattro en Audi A5 Cabriolet
• Spectaculair optreden Audi R8 bij AutoRAI Life
• Audi A3: premium ‘cursusmateriaal’ bij ANWB remsimulator
• Werk van Audi-designer Ivo van Hulten in Dutch Design Lounge
• Audi A6 Security op de stand van automagazine Carros
• Gratis rijtraining bij aankoop van een Audi met groen label

Op de AutoRAI 2009 speelt Audi zich op diverse manieren nadrukkelijk in de schijnwerpers. Om te beginnen zijn er vier nationale primeurs in diverse segmenten. De Audi R8 zorgt voor sportieve actie bij AutoRAI Life, terwijl een Audi A3 1.4 TFSI S tronic als cursusmateriaal dient bij de ANWB remsimulator. Audi’s focus op design wordt duidelijk in de Dutch Design Lounge waar werk van de Nederlandse Audi-designer Ivo van Hulten wordt tentoongesteld. Het begrip veiligheid, krijgt met de gepantserde Audi A6 Security een even onopvallende als effectieve invulling. Tot slot geeft Audi gratis rijtrainingen bij aankoop van een nieuwe Audi met een groen energielabel

a3080019_large1
Op de AutoRAI 2009 vieren vier spraakmakende nieuwe Audi’s hun nationale première. De Audi R8 5.2 FSI (Luxury en Sportscars-paviljoen) verzet de bakens voor supersportwagens met zijn 386 kW/525 pk sterke, direct ingespoten V10-motor en de Audi Q7 6.0 V12 TDI (Adventure-paviljoen) is vanwege zijn hoge prestaties en hoge mate van luxe de nieuwe maatstaf in het segment van de SUV’s. De Audi A4 allroad quattro (Audi merkenlounge) is de meest veelzijdige en avontuurlijke Audi A4 ooit en de sportief-elegante Audi A5 Cabriolet (Cabrio-paviljoen en Audi merkenlounge) is dé open auto voor het komende zomerseizoen. Naast deze primeurs toont Audi uiteraard ook een brede dwarsdoorsnede van het complete modellengamma – de nadruk ligt daarbij op modellen met een groen energielabel. Audi schept dus de randvoorwaarden voor een zo laag mogelijk verbruik, maar de bestuurder speelt daarbij ook een zeer belangrijke rol. Daarom biedt Audi in samenwerking met de ANWB alle kopers van een model met een groen brandstoflabel (in het huidige gamma zijn dat er al 133) een gratis rijvaardigheidstraining aan waarbij efficiënt en veilig rijden centraal staan. De actie onder de noemer ‘Hoe groen wilt u rijden?’ start op de AutoRAI en duurt tot en met 31 mei 2009.
a6080007_large1
Overigens gaat duurzaamheid volgens Audi ook op de AutoRAI verder dan de auto’s alleen. De 43 IVA-studenten die Audi op de nationale autotentoonstelling vertegenwoordigen, worden namelijk per touringcar van Driebergen naar Amsterdam vervoerd. Deze touringcar van MAN gebruikt aardgas als brandstof en is daardoor maximaal milieuvriendelijk – hij stoot bijvoorbeeld geen fijnstof uit.
a5c090023_large1
Volop actie

Audi zorgt op de AutoRAI 2009 ook voor actie. Zo maakt een Audi R8 zijn opwachting bij AutoRAI Life. Een Audi A3 1.4 TFSI S tronic met A-label (en 20% bijtelling voor zakelijke rijders) zorgt op een andere manier voor actie. Op de stand van de ANWB fungeert hij namelijk als remsimulator. Bezoekers kunnen op deze manier hun remtechniek bijschaven met premium-cursusmateriaal.
q7080044_large1
Focus op design en veiligheid

De AutoRAI 2009 is ook een podium voor het werk van Nederlandse ontwerpers die werkzaam zijn in de auto-industrie. In de Dutch Design Lounge wordt onder meer aandacht besteed aan het werk van Ivo van Hulten, die deel uitmaakt van het Audi Designteam. Van Hulten geldt als een bijzonder talentvol (interieur)ontwerper. Hij drukte onder meer zijn stempel op het interieur van de Audi R8 en zijn signatuur zal ook terug te vinden zijn in de Audi A1, die in 2010 op de markt komt.
Ten slotte is er een ogenschijnlijk normale (nieuwe) Audi A6 te vinden op de stand van het automagazine Carros. Dankzij de vrijwel onzichtbare bepantsering is deze auto bestand tegen aanslagen met handvuurwapens tot kaliber .44. De Audi A6 Security wordt evenals de Audi A8 Security, die door Bondskanselier Angela Merkel wordt gebruikt, grotendeels met de hand gemaakt in een speciale afdeling van de Audi-fabriek in Ingolstadt.

Bron: Audi Nederland

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen