
Audi heeft eindelijk zijn gelijk gekregen: de slogan ‘Vorsprung durch Technik’, al sinds 1971 door de autofabrikant in gebruik, mag toch als merk geregistreerd worden.
Slagzinnen werden voorheen altijd als merk geweigerd. Het publiek zou er geen bedrijf in zien, enkel een leuke aanprijzing. Aan het einde van een langslepende, door Audi aangespannen procedure, heeft het Europese Hof van Justitie deze redenering donderdag tegengesproken: een slogan mag geregistreerd worden, mits er een goede woordspeling in zit en de slagzin fantasievol en ‘onverwacht’ kan worden opgevat.
De uitspraak is niet alleen goed nieuws voor Audi, maar gezien de precedentwerking ook voor andere merken die een gerechtelijk copyright op hun slagzin wensen.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
- Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
- Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Opent in een nieuw venster) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Opent in een nieuw venster) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Opent in een nieuw venster) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Opent in een nieuw venster) Pinterest





