AudiBlog.nl

Audi Travolution: efficiënt door de stad

• Communicatie tussen de verkeerslichten en auto’s verlaagt de uitstoot
• Audi presenteert verder ‘Travolution’ ontwikkelingen binnen het project
• Test ritten voor journalisten en het verkeer planners in Ingolstadt

Het bouwen van zeer zuinige auto’s is een aspect van Audi’s
‘Vorsprung durch Technik’ ervoor te zorgen dat ze gebruikt kunnen worden voor een efficiënte reizen is een andere. De ontwikkeling van teams bij Audi zine de taak in zijn geheel, en onderzoekt het complete systeem voor het wegverkeer. Hun Travolution-project is een concept voor een dialoog tussen auto’s en verkeerslichten. Het vermindert het bedrag van tijd doorgebracht op een stilstand of versnellen, en op deze manier verbruikt het voertuig minder brandstof.

Vandaag zijn journalisten en verkeer planners geweest om de demonstratie van de Travolution zelf mee te maken met proefritten in Ingolstadt.
De resultaten tijdens de eerste Travolution project in 2006 zijn onmiddellijke
en dramatische: met kortere wachttijden bij de verkeerslichten bespaart het brandstof met wel 17 procent. Bij een volledig jaar zou dit een besparing zijn 700.000 liter.

Het geheim van dit succes: de verkeerslichten in Ingolstadt worden gecontroleerd door een nieuwe, Adaptive Computer algoritme dat Audi ontwikkeld in samenwerking met partners in de colleges van geavanceerde techniek en in bedrijfsleven en de industrie.

Audi heeft nu Travolution nog verder ontwikkeld, doordat voertuigen communiceren rechtstreeks met het stoplicht systemen, met behulp van draadloze LAN en UMTS verbindingen.15 testvoertuigen en 25 stuks verkeerslichten zijn met deze installatie uitgerust om een reële verkeerssituatie te verkrijgen in de stad aan de Donau.

Het verkeersignalen gegevens die worden verwerkt in grafische vorm en worden weergegeven op de auto bestuurder informatie display. De gegevens vertelt de chauffeur bijvoorbeeld welke snelheid hij moet aan te nemen zodat de volgende verkeerslichten licht op groen gaat voor zijn auto. Deze snelheid, houd de verkeersstroom zo vlot mogelijk, en wordt vervolgens geselecteerd op het Adaptive Cruise Control (ACC) – maar de bestuurder kan ook deze taak toevertrouwen aan controle van de auto.

Wanneer de auto stilstaat voor een rood stoplicht, stuurt deze informatie via de autoradio’s computer op hoe lang de bestuurder zal moeten wachten voordat hij overschakelt op groen weer.
Als aan de andere kant van de auto nadert een stoplicht dat gaat over te schakelen naar geel of rood, is de bestuurder gewaarschuwd door een visueel of akoestisch signaal, of door een korte onderbreking van de stroom van het vermogen uit de motor.

Wanneer de auto is een onderdeel van een netwerk op deze manier kan de bestuurder het bedrag van tijd doorgebracht op een status-quo en snijd het brandstofverbruik van 0,02 van een liter voor elke
stoplicht te stoppen en de daaropvolgende acceleratiefase die kunnen worden vermeden. De potentieel is enorm: als deze nieuwe technologie zijn toegepast in heel Duitsland, uitlaatgassen kunnen worden verlaagd met ongeveer twee miljoen ton CO2 per jaar, equivalent met een vermindering van ongeveer 15 procent van de CO2 van motorvoertuigen in stadsverkeer.

Het Travolution systeem maakt het ook mogelijk om online te betalen bij het tanken of parkeren van de auto. De auto zelf communiceert met de stationaire apparatuur op de tankstation of parkeergarage. Wanneer de bestuurder bevestigt de betaling via de Multi Media Interface MMI, wordt het automatisch afgeschreven van de rekening van de klant of credit card.

Om aan te tonen de vooruitgang die Travolution ontwikkelingswerk heeft gedaan, heeft Audi de georganiseerde lezingen en demonstratie voor journalisten en loopt het verkeer op de planners
De start was 02 juni 2010 in Ingolstadt, met het doel illustratie van de mogelijkheden van netwerkvorming auto’s met de verkeersinfrastructuur.

Source: Audi AG


Gerelateerd nieuws