DTM: Audi houdt vast aan sterke line-up

Net als in de F1 is het nog lang niet duidelijk hoe de startopstelling van de Deutsche Tourenwagen Masters er in 2012 uit zal zien. Fabrikanten Audi, BMW en Mercedes weigeren elke uitspraak over de coureurs die komend jaar in actie zullen komen. Doordat een nieuw reglement in werking treedt staan de drie deelnemers met elk zes bolides aan de start, al gaan er ook geruchten dat het er acht worden. Zelfs is de mogelijkheid aanwezig dat Audi en Mercedes enkele bolides uit het huidige kampioenschap inzetten, voor zo ver mogelijk aangepast aan de nieuwe regelgeving.

Dat leidt tot een groter startveld, maar heeft als nadeel dat er een kampioenschap in een kampioenschap verreden gaat worden. Bovendien kan BMW daar geen deel van uitmaken aangezien zij logischerwijs geen 2009-bolides tot hun beschikking heeft. RaceXpress maakt een rondje langs de velden, vandaag als afsluiter Audi.

Lees verder op RAceXpress

Gerelateerde artikelen

Audi Nuvolari: Audi’s eerste supercar met krachtige hybrideaandrijving

Met de Nuvolari onthult Audi zijn eerste supercar met krachtige hybrideaandrijving. Met 1.001 pk en een topsnelheid van meer dan 350 km/u wordt de Nuvolari

Lees verder »

Twee Porsche 911 GT3 R aan de start van Le Mans in historische kleurstelling uit 1951

Porsche gaat tijdens de aanstaande 24 uur van Le Mans samen met het Manthey klantenteam voor de derde opeenvolgende klasse-overwinning. De 94e editie van de

Lees verder »

Audi kondigt derde generatie van de Q7 aan

Audi onthult deze zomer de derde generatie van de Audi Q7. De grote SUV bouwt voort op meer dan twintig jaar succes en combineert veelzijdigheid,

Lees verder »