Audi onthuld hun F12e prototype

Drie jaar hebben ze eraan gewerkt, en met samenwerking van Bosch en verschillende instituten aan de RWTH Aachen Universiteit.
Het wordt beschreven als een “grote vooruitgang voor elektrische mobiliteit” omdat de auto modules kunnen worden gebruikt in een verscheidenheid van EV.

De auto is gebaseerd op de R8 en heeft een 38 + kWh batterij. Het heeft ook drie elektromotoren die afzonderlijk kan worden geregeld. Bij lage snelheden, geeft de vooras de motor bevoegdheden aan de auto zelf. Bij hoge snelheden worden de twee achterste motoren geactiveerd om de wagen in staat te stellen een gecombineerd vermogen van 204 pk en 550 Nm koppel.

Ondanks de voltooiing van het project, zegt Audi dat sommige van de componenten van het prototype, zoals de koolstofvezel versterkte kunststof behuizing voor de achterste accu, uiteindelijk in productie te verwerken is.

Bron Audi

 

Gerelateerde artikelen

Nieuwe Porsche Cayenne getest onder extreme omstandigheden: virtueel en in de praktijk

Bij de ontwikkeling van de nieuwe Cayenne vertrouwt Porsche meer dan ooit op digitaal testen. Maar de menselijke factor is nog steeds onmisbaar: tijdens de laatste proefritten

Lees verder »

Team RaceArt pakt de prijzen in Porsche Carrera Cup Benelux op Zolder

Met elk een overwinning en een tweede plaats uit de beide races kenden Jaap van Lagen en Sam Jongejan van het Nederlandse Team RaceArt een

Lees verder »

Aantrekkelijk introductievoordeel op Audi exclusive lak voor nieuwe Audi Q3

Individualiteit is de ultieme vorm van luxe. Met Audi exclusive biedt Audi nu ook in Nederland een wereld waarin persoonlijke voorkeuren tot leven komen. Van

Lees verder »