Beste eerste half jaar ooit voor Porsche: ruim 130.500 afleveringen

Porsche houdt de positieve verkooptrend vast: in de eerste zes maanden van dit jaar leverde het merk 130.598 auto’s af. Daarmee is dit het meest succesvolle half jaar uit de geschiedenis van Porsche; het vorige record uit 2017 werd met 3 procent overtroffen.

De Panamera liet de grootste procentuele groei optekenen: tot en met eind juni werden er 20.500 exemplaren van de vierdeurs sportwagen afgeleverd, bijna een verdubbeling vergeleken met dezelfde periode in 2017. Ook de 911 deed het zeer goed: het aantal afleveringen groeide met 28 procent tot 21.400 exemplaren. De bestverkopende modellen waren de Macan (46.600 auto’s) en de Cayenne (28.700 auto’s).

Detlev von Platen, bij Porsche verantwoordelijk voor Sales en Marketing: “In het jaar dat we 70 jaar sportwagens van Porsche vieren, zijn we natuurlijk bijzonder verheugd om te zien dat ons icoon, de 911, nog altijd buitengewoon populair is. Die populariteit benadrukt nog eens hoe sterk ons merk is.”

Groei in Europa, China grootste individuele markt

In Europa groeide het aantal afleveringen van Porsche met 9 procent, op thuismarkt Duitsland zelfs met 11 procent. China blijft de belangrijkste individuele markt. Hier werden van januari tot en met juni 2018 in totaal 33.363 auto’s afgeleverd. Dit betekent een daling van 7 procent vergeleken met vorig jaar. Dit komt vooral door een aangekondigde daling in importtarieven die per 1 juli is ingegaan. Sinds de aankondiging van die maatregel heeft een groot aantal klanten de aankoop van hun nieuwe auto uitgesteld.

on Platen daarover: “De politieke en economische situatie in China en de VS vormt op dit moment een belangrijke uitdaging. In Europa bereiden we ons gamma voor op de komende emissie-eisen. Dankzij de positieve ontwikkelingen in de eerste zes maanden van dit jaar zijn we ervan overtuigd dat we in 2018 het positieve resultaat van 2017 kunnen herhalen.

Gerelateerde artikelen

Audi vernieuwt myAudi app met digitale AI-assistent en nieuw design

Audi versterkt zijn digitale ecosysteem en lanceert een vernieuwde, nog geavanceerdere versie van de myAudi app. Voorzien van een nieuw, modern design maakt de app

Lees verder »

Digitale verlichting debuteert in de nieuwe Audi Q3

Audi is al decennialang een pionier op het gebied van verlichtingstechnologie. Recente innovaties van Audi op dit gebied zijn onder meer de toepassing van OLED-technologie

Lees verder »

Sportiviteit krijgt een nieuwe lading in de volledig elektrische Porsche Macan GTS

Met de Macan GTS voegt Porsche een nieuw topmodel toe aan zijn volledig elektrische SUV-gamma. Deze versie is duidelijk de sportiefste van de reeks, met

Lees verder »