Porsche Digital introduceert online tool voor carwrapping

Porsche Digital introduceert ‘Second Skin’, een online tool waarmee je speciale folies voor je auto kunt ontwerpen én laten maken. Met deze service richt Porsche Digital zich niet alleen op Porsche-eigenaren, maar ook op autobezitters die een ander merk rijden.

Naast klassieke livery’s uit de autosport, kunnen met een enkele druk op de knop ook ontwerpen worden gerealiseerd die geïnspireerd zijn door mode en kunst. Daarnaast zijn originele lakkleuren te selecteren, maar ook lakkleuren die niet door Porsche zijn gebruikt. Het platform werkt bij de online configurator samen met gerenommeerde kunstenaars, ontwerpstudio’s, folie-bedrijven en fabrikanten van vinyl-inkten.

“Omdat carwrapping een zeer gefragmenteerde markt is, heeft ‘Second Skin’ een one-stop-shop ontwikkeld die kwaliteit en een holistische aanpak garandeert,” zegt Simon Weiss, projectmanager bij Porsche Digital. Het ontwerp- en bestelproces wordt volledig uitgevoerd door ‘Second Skin’. De klant selecteert zijn autotype, kiest zelfstandig of met hulp de gewenste folie, ontvangt vrijblijvend een voorstel en kan de bestelling daarna direct online plaatsen.

Porsche 911 RSR rijdt Le Mans met ‘Second Skin’-folie

Hoe spectaculair carwrapping eruit kan zien, is te zien tijdens de 24 uur van Le Mans die op zaterdag en zondag 15 en 16 juni werd gereden. Tijdens de endurance-klassieker op het iconische Circuit de la Sarthe reed het Porsche klantenteam Project-1 in een Porsche 911 RSR met een ontwerp van de kunstenaar Richard Phillips. De uit New York afkomstige pop-art kunstenaar combineerde drie van zijn meest beroemde werken om een ​​uniek werk te creëren dat in samenwerking met ‘Second Skin’ is gerealiseerd.

“Met het project in Le Mans tonen we wat er met ‘Second Skin’ allemaal mogelijk is en dat de mogelijkheden haast onbegrensd zijn. De grootste uitdaging was om een 3D-beeld over te brengen op een voertuig. We zijn erg tevreden met het resultaat, omdat het kleureffect uniek is,” zegt Florian Rothfuss, hoofd Digital Business Units bij Porsche Digital.

De Porsche-service is niet exclusief voor Porsche-bezitters

Het ‘Second Skin’-aanbod is vanaf juli beschikbaar via www.secondskin.design. Reserveren is nu al mogelijk. De klant kan de online configurator gebruiken om alle huidige Porsche-modellen te wrappen, maar ook folies voor voertuigen van andere automerken zijn verkrijgbaar. De prijs voor het wrappen van een auto start bij ongeveer 4.000 euro.

Gerelateerde artikelen

Audi Concept C: een nieuwe standaard in ontwerp en technologie

Audi onthult de Audi Concept C in Milaan, een volledig elektrische tweezits sportwagen die de nieuwe ontwerpfilosofie van het merk manifesteert. De concept car combineert

Lees verder »

Nederlandse podiumsuccessen in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

Met Robert de Haan (BWT Lechner Racing), die als tweede eindigde, en Flynt Schuring (Schumacher CLRT), die derde algemeen en beste ‘rookie’ werd, eindigden er

Lees verder »

Record met twaalf Nederlanders in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

In het voorprogramma van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix vindt dit weekeinde, van 29 tot en met 31 augustus, op Circuit Zandvoort ook

Lees verder »