Porsche24 rally is puur genieten

Met de aanschaf van een Porsche omarm je een bijzondere ‘way of life’. Dat bleek duidelijk tijdens de rally voor de Red en Yellow members van de Porsche24-community op 19 september. Tijdens een pittige bolletje-pijltje route deden de deelnemers interessante locaties aan.

Voor aanvang van de rally was het watertanden geblazen op het plein voor het Olympisch Station in Amsterdam. Onder de stralende herfstzon stond een bonte stoet van zo’n veertig prachtige Porsches opgesteld, te wachten op hun bestuurders die een rallybriefing in Move Amsterdam kregen. Van een puristische 911 GT3 tot een volledige elektrische Taycan: elk spectrum uit het Porsche gamma was vertegenwoordigd. 

Mark Sanders, Customer Marketing Manager en rallygastheer namens Pon Porsche Import: “De rally was speciaal voor de Red en Yellow members van Porsche24. Met deze app sparen Porsche-rijders punten per gereden kilometer. Hiermee krijgen ze toegang tot speciale evenementen, aanbiedingen en privileges. We hebben de deelnemers verrast met een pittige route volgens het traditionele bolletje-pijltje principe. Om het voor elke soort rijder leuk te maken, hebben we een toer- en een sportklassement.” 

Sloepvaren in Loosdrecht

Via de mooiste wegen rondom Amsterdam leidde de rit naar de tussenstop bij Waterdream. Bij deze bouwer van luxueuze en snelle sloepen gingen de deelnemers voor een tocht de Loosdrechtse Plassen op. Mark: “Daarna zetten we koers naar het RDW-testcircuit in Lelystad. Op het middenterrein moesten de deelnemers een grote slalom en rijproef afleggen. Om 14.30 u was de finish bij de Salentein.” 

Ongedwongen netwerken

De kracht van het evenement zit ‘m onder meer in het ongedwongen karakter, vindt Mark. “Het gaat vooral om lekker rijden en gezelligheid. Mensen genieten van hun Porsche en maken nieuwe contacten. Het is mooi om te zien dat er trouwe klanten tussen zitten, maar ook nieuwe aanwas. Hun auto’s zijn al net zo divers. Het valt ook op dat de aanvankelijke scepsis van de traditionele Porsche-rijders naar de elektrische Taycan volledig verdwijnt als ze zien hoe sportief hij meekomt met de rally!”

Gerelateerde artikelen

Revolut wordt titelsponsor van het toekomstige Audi F1 Team

Het toekomstige Audi F1 Team en Revolut, een wereldwijd opererend fintechbedrijf met meer dan 60 miljoen klanten, gaan een meerjarige samenwerking aan. Vanaf het Formule

Lees verder »

Dubbel Nederlands podiumsucces in Porsche Mobil 1 Supercup op Spa-Francorchamps

Voor de zeven Nederlandse deelnemers in de Porsche Mobil 1 Supercup is het optreden op het Circuit de Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen een halve

Lees verder »

Meesterwerken van Porsche Exclusive Manufaktur: van vroege klantverzoeken tot unieke exemplaren

Bijna geen enkel automerk staat zo voor persoonlijke vrijheid en individualiteit als Porsche. Al in de jaren 1950 waren er de eerste klantwensen die de

Lees verder »