Audi werkt met 72andSunny uit Amsterdam aan wereldwijde merkcampagne

  • Nieuwe merkcampagne wordt begin 2020 uitgerold
  • Amsterdams bureau partner van Audi voor herladen van merk

Audi lanceert begin 2020 een geheel nieuwe merkcampagne die meer dan ooit is gebaseerd op inzichten en communicatietrends. Het merk met de vier ringen heeft het Nederlandse 72andSunny als partner aangesteld voor dit wereldwijde project.

De campagne wordt gebaseerd op Audi’s nieuwe merkstrategie. Eén van de grootste doelstellingen is het opnieuw laden van Vorsprung durch Technik, de wereldwijde slogan van het merk. In de toekomst gaat het niet langer alleen om wat er op technologisch vlak mogelijk is, maar meer om wat klanten zoeken in een merk als Audi. 

“Vorsprung wordt wereldwijd steeds meer een kwestie van een innerlijke houding”, zegt Sven Schuwirth, hoofd Digital Business en Customer Experience van Audi AG. “Dat is de reden waarom we ook qua marketing nieuwe wegen inslaan om het merk Audi emotioneler te laden. 72andSunny is het ideale bureau voor deze nieuwe grote merkcampagne.” 

Het internationaal opererende reclamebureau, met vestigingen in onder meer New York, Singapore en Amsterdam, werkt voor andere grote klanten als Adidas, Google en Unilever.

De nieuwe merkcampagne gaat van start in het eerste kwartaal van 2020.

Fotobijschrift: Sven Schuwirth, hoofd Digital Business en Customer Experience van Audi AG

Gerelateerde artikelen

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »

Een futuristische tour door Tokio in een Porsche 911 en Porsche Macan

Ted Gushue is pionier in een digitaal tijdperk, Japan-aficionado en groot liefhebber van Porsche. Voor Christophorus reisde hij af naar Tokio, waar hij zijn vriend

Lees verder »