Lamborghini heeft een Top jaar gehad

Automobili Lamborghini SpA heeft een nieuw record jaar behaald in 2008. Officiële verkoopcijfers zullen worden gemaakt ter gelegenheid van Lamborghini’s verschijning op de Detroit Motor Show in januari 2009.

Zelfs als een laag volume luxe autoproducent, Automobili Lamborghini is niet beïnvloed  door de huidige teruggang in de economische activiteiten in het kielzog van de wereldwijde financiële crisis. Desondanks positioneert het bedrijf zich in een gunstige strategische positie vanwege zijn identiteit als een luxe merk van een lange traditie. Een van haar belangrijkste merkwaarden is exclusiviteit, die wordt onderhouden door een strenge beheer van de volumes en een strikte handhaving van een sterke vooruit bestellen bank. Deze exclusiviteit is van essentieel belang is voor zowel de dealers en klanten en is derhalve van cruciaal belang voor de aantrekkingskracht van het merk.

Lamborghini heeft de meest aantrekkelijk product line-up in het bedrijf van de 45-jarige geschiedenis. Met ten minste een nieuw product gelanceerd elk jaar en de verdere uitbouw van het dealernetwerk te maximaliseren marktpenetratie, Automobili Lamborghini heeft een jaar op jaar record prestaties in termen van omzet, winst en volumes voor de laatste vier jaar, samen met een zeldzame dubbele cijfers winstmarge. Het bedrijf, waarvan de ontwikkeling markeert een van de meest gerespecteerde onderneming turn-around-programma’s in de automobiel-en luxe-industrie.

Lang vóór 2009, heeft de vennootschap beslissende stappen om potentiële markt volatiliteit. Flexibiliteit van de productie is mede mogelijk gemaakt door coöperaties concepten ontwikkeld met de vakbondsafgevaardigden. Naast flexibele werktijden, het biedt ook de mogelijkheid om met een opleiding en diploma’s tijdens kantooruren. Er zullen geen ontslagen, maar een uitbreiding van de kerstvakantie gedurende acht dagen is bevestigd.

Lamborghini zal niet afleiden van haar strategie op lange termijn. Investeringen in R & D zal niet worden verlaagd, en er zullen aanhoudende expansie van haar merk aanwezigheid op een wereldwijde schaal, met meer nieuwe producten en verdere uitbreiding van haar dealernetwerk. De onderneming zal haar strategie van het aankondigen van ten minste een nieuw product per jaar. De meest recente voorbeelden hiervan zijn de nieuwe Lamborghini Gallardo LP 560-4 Coupe waarvoor leveringen zomer 2008, en de Gallardo LP 560-4 Spyder onthuld in november 2008 met de marktintroductie in het voorjaar van 2009. Lamborghini zet haar gestelde doelen van de meest winstgevende supersportscar fabrikant, de meest aantrekkelijke werkgever en de meest aantrekkelijke merk in de markt.

Gerelateerde artikelen

Porsche Classic Communication Management: moderne connectiviteit voor je klassieke of youngtimer Porsche

Porsche Classic brengt voor liefhebbers van de iconische klassiekers en youngtimers van Porsche het beste van twee werelden samen. Met het Porsche Classic Communication Management

Lees verder »

Eén miljoenste Porsche Macan uit Leipzig rolt van de band

De Porsche fabriek in Leipzig heeft deze week zijn één miljoenste Macan geproduceerd. Sinds 2013 rolt de Porsche Macan in Leipzig van de productielijn en

Lees verder »

Audi Charge & Drive: speeddaten met de nieuwste Audi modellen tijdens het snelladen

Audi lanceert met ‘Audi Charge & Drive’ deze week de ultieme wachtverzachter voor automobilisten die hun auto laden bij diverse vestigingen van Fastned. In plaats

Lees verder »