Audi A4 Avant 1.8TFSI multitronic


De Audi A4 Avant met de 1.8TFSI met de zijde zachte Multitronic in de Audiblog rijtest.
De kleur Ibiswit met zwarte binnenzijde trekt vele blikken van omstanders. Deze A4 Avant is een zeer stijlvolle combi. Hij rijdt ook nog voortreffelijk en heeft een zeer goede wegligging.


Over belangstelling niet heeft Audi niet te klagen en heeft weer een understatement Audi neergezet. Vooral in de zakelijke wereld, maar ook prive is hij een hit.
Audi heeft en geeft status en is zeer representatief. En deze A4 is wel heerlijk volgehangen met allerlei lekkersssssssssssssss;

Pro line
DVD Navigatie
18 inch velgen
Lederen bekleding
Sportstoelen
Electrische verstelbare stoeln
B&O systeem
Licht pakket
Alu inleg
Blanke dakreling
Blanke sierlijsten
Servotronic
Sportstuurwiel
Side assist
Men kan rustig zeggen ‘full loaded’.

De A4 is chic en dynamisch, een auto waar je zéér goed mee voor de dag komt. En de afwerking is helemaal top met goed aanvoelende materialen, wat nog eens erg strak in elkaar zit. Wat wij erg mooi vinden zijn natuurlijk de Xenon koplampen met led drl. Deze maken de A4 extra dik. Het lijnenspel van deze auto ziet er natuurlijk ook stoer uit en geven de look extra glans mee.

De ruimte achterin deze auto zijn gegroeid t.o.v. de oude uitvoering en dat is lekker voor de passagiers achterin. De bagageruimte heeft ook wat meer liters inhoud gekregen en schopt het nu tot 490 liter en dat is 5o liter meer. uiteraard kun je de achterbankleuning neerklappen zodat je een giga bagageruimte krijgt. Ook kun je de bagage afdekken met de nieuwe gevormde rolhoes en deze heeft een omkeerbare bak gekregen om je vuile spulletjes op te leggen.

De Audi A4 1.8TFSI heeft 160pk en een heerlijk werkelnde multitronic, en ‘groen’ is de auto ook. Hij krijgt een mooi B-label mee en dat is weer goed voor het milieu en de zakenlieden die hun steentje willen bijdragen in de maatschappij. De motor trekt zeer gretig op en is voor deze A4 krachtig genoeg, Zelfs bij 120 km/u trekt hij nog de spreekwoordelijke straatstenen eruit. Maar wat lekkerste is, hij rijdt geweldig en is heerlijk stil.

Deze combinatie met multitronic automaat is perfect. De continuevariabele transmissie werkt traploos en schokvrij. Ook kun je handmatig schakelen met de de pook en dan heb je maar liefst 8 versnellingen te pakken. Door het verlengen van de wielbasis heeft de motor een betere plek gekregen op de vooras en dat merk je met sturen. Ook is de wielbasis gegroeid en dat heeft als voordeel een betere gewichtsverdeling en meer ruimte voor de passagiers achterin. De auto stuurt zeer neutraal en ligt dus stabiel op de weg.

Al met al een zeer fijne auto de Audi A4 Avant met 1.8TFSI motor.

Dank voor de foto’s aan Miles

1 gedachte over “Audi A4 Avant 1.8TFSI multitronic”

  1. Beste audiblog,

    Ik rijd zelf ook in de A4 avant, met dezelfde motor en transmissie. Het is inderdaad een heerlijke auto, waar je zowel zonder enige moeite lange afstanden mee aflegt (heerlijk voor de wintersport!), maar waar ook redelijke sportieve rijders plezier van zullen hebben. Ik heb in 26 maanden 90.000 kilometer afgelegd, en kijk met plezier uit naar de volgende 90.000! Groet van een blije A4 rijder.

Reacties zijn gesloten.

Gerelateerde artikelen

Audi Concept C: een nieuwe standaard in ontwerp en technologie

Audi onthult de Audi Concept C in Milaan, een volledig elektrische tweezits sportwagen die de nieuwe ontwerpfilosofie van het merk manifesteert. De concept car combineert

Lees verder »

Nederlandse podiumsuccessen in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

Met Robert de Haan (BWT Lechner Racing), die als tweede eindigde, en Flynt Schuring (Schumacher CLRT), die derde algemeen en beste ‘rookie’ werd, eindigden er

Lees verder »

Record met twaalf Nederlanders in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

In het voorprogramma van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix vindt dit weekeinde, van 29 tot en met 31 augustus, op Circuit Zandvoort ook

Lees verder »