Audi wint openings wedstrijd Le Mans series

De openingswedstrijd van de Le Mans Series, de 8 uur van Le Castellet, is gewonnen door het fabrieksteam van Audi, dat reed met ex-F1-coureur Allan McNish en Dindo Capello. Audi had niet de pole position, maar hoefde ook weinig strijd te leveren om de overwinning mee naar huis te kunnen nemen.

Audi trok gisteren nog aan het kortste eind toen het de kwalificatiestrijd verloor van ORECA, maar pakte vandaag al snel de leiding. Stephane Sarrazin begon voor ORECA, terwijl Allan McNish in de auto van Audi startte. Sarrazin maakte al in de eerste ronde een foutje en McNish dacht hiervan te profiteren.

Lees verderop RaceXpress

Gerelateerde artikelen

Audi Nuvolari: van circuit naar serieproductie in recordtempo

De Audi Nuvolari markeert een nieuw hoofdstuk bij Audi en geeft ‘Voorsprong door techniek’ een eigentijdse invulling. Het nagenoeg productierijpe prototype is in korte tijd

Lees verder »

Een halve eeuw na Le Mans 1976: Porsche Nederland eert racelegende Gijs van Lennep met intieme mini-documentaire

Op 13 juni 1976 schreven Porsche en Gijs van Lennep geschiedenis in de 24 uur van Le Mans: de laatste race van Gijs, de eerste

Lees verder »

Nieuwe Audi Q7: een statement in design, verlichting, ruimte en technologie

Met de nieuwe Q7 geeft Audi een vervolg aan zijn succes in de klasse van de grote SUV’s. De derde generatie van dit populaire model onderstreept de

Lees verder »