DTM: Audi had banden problemen

De seizoensopener van de Deutsche Tourenwagen Masters is voor Audi uitgelopen op een drama. Mike Rockenfeller kwam op het F1-circuit van Hockenheim als vijfde over de meet en was daarmee de beste Audi-coureur, achter een viertal Mercedes-rijders. Vroeg in de race kreeg raceleider Martin Tomczyk en de snel gestarte Alexandre Premat problemen met de banden, waardoor zij ver terugvielen. Bovendien werd Mattias Ekstrom een ronde te vroeg naar binnen gehaald voor zijn pitstop, waardoor hij een extra stop moest maken en eveneens veel tijd verloor. Na afloop was Audi dan ook absoluut niet te spreken over het resultaat.

Lees verder op RaceXpress

Gerelateerde artikelen

Waarom steeds meer Audi-rijders kiezen voor carbon upgrades

Carbon fibre is allang niet meer voorbehouden aan Formule 1-bolides en exotische supersportwagens. In de wereld van Audi-tuning en personalisatie heeft het materiaal een stevige

Lees verder »

Audi Nuvolari: van circuit naar serieproductie in recordtempo

De Audi Nuvolari markeert een nieuw hoofdstuk bij Audi en geeft ‘Voorsprong door techniek’ een eigentijdse invulling. Het nagenoeg productierijpe prototype is in korte tijd

Lees verder »

Een halve eeuw na Le Mans 1976: Porsche Nederland eert racelegende Gijs van Lennep met intieme mini-documentaire

Op 13 juni 1976 schreven Porsche en Gijs van Lennep geschiedenis in de 24 uur van Le Mans: de laatste race van Gijs, de eerste

Lees verder »