Nog dit jaar komt de Audi Q5 Hybrid op de markt, gevolgd door de Audi A8 Hybrid in 2011.
De Audi Q5 hybrid is als parallel-hybrid opgebouwd – een hoog efficiëntiënt principe, dat onnodige wrijving- en vermogensverliezen vermijdt. Waarschijnlijk krijgt ie de viercilinder-benzinemotor van 211 pk en de 7-traps-tiptronic en er is een krachtige elektromotor geïntegreerd. Deze levert nogmaals 45 pk extra.
Audi presenteerde de A8 hybrid als een techniek studie op de Salon In Genève.
En ook wat het verbruik betreft speelt de consequente Downsizing in combinatie met de voordelen van het elektrificering haar voordelen uit – deze bedraagt gemiddeld slechts 6,2 liter per 100 km. Dat is gelijk aan een CO2-waarde van 144 gram/km.
De Audi A8 hybrid is als parallel-hybrid opgebouwd – een hoog efficiëntiënt principe, dat onnodige wrijving- en vermogensverliezen vermijdt. Tussen de viercilinder-benzinemotor met 155 kW (211 pk) en de 8-traps-tiptronic is een krachtige elektromotor geïntegreerd. Deze levert nogmaals 33 kW (45 pk) en vette 211 Nm aan koppel extra.
De A8 studie is een full-hybrid en kan alleen met de benzinemotor – of met de elektromotor gereden worden, of kan de kracht van beide aandrijvingen combineren
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Wordt in een nieuw venster geopend) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Wordt in een nieuw venster geopend) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Pinterest
Reacties zijn gesloten.