Interactieve Audi A1 iPad-advertentie beste mobiele campagne van 2011

• Beste Mobiele Advertising Campagne volgens vakjury

• Eerste editie van de uitreiking van Mobile Media & Marketing Awards

• Voorsprong door techniek: ook in advertentiecampagnes

Bij de eerste editie van de uitreiking van de Mobile Media & Marketing Awards is de interactieve Audi A1-advertentie in de prijzen gevallen. Deze speciaal voor de iPad ontworpen advertentie werd uitgeroepen tot Beste Mobiele Advertising Campagne. ‘Voorsprong door techniek’ gaat bij Audi niet alleen over auto’s, maar ook over (nieuwe) vormen van communicatie.

De Mobile Media & Marketing Awards (MMMA) zijn in het leven geroepen door Mobile Generation en Telegraaf Media Nederland. Het doel ervan is om het ‘mobiele kanaal’ op de kaart te zetten door het belonen van toonaangevende en effectieve campagnes en initiatieven. Het belang daarvan is groot: naar verwachting zullen binnen twee jaar meer mensen internetten met mobiele telefoons, laptops en tablets dan met ‘vaste’ computers.

Audi A1-advertentie speciaal voor mobiel internet

Bij de eerste uitreiking van de MMMA-awards werden prijzen verleend in vijf categorieën, waaronder ‘Beste Mobiele Advertising Campagne’. De interactieve Audi A1-advertentie kreeg in deze categorie de hoofdprijs van de vakjury. Niet alleen omdat design en content speciaal zijn toegespitst op mobiele gebruikers, maar ook omdat de campagne innovatief is én goed aansluit op het merk. Bovendien is de interactieve advertentie ‘snel’ en gebruiksvriendelijk.

Speciaal voor Nederland

De interactieve Audi A1-advertentie is speciaal voor Nederland ontwikkeld. Hij maakt het mogelijk om een Audi A1 te configureren en vervolgens plaats te nemen achter het stuur, waardoor de auto echt tot leven komt. De advertentie is geen ‘vertaling’ van een bestaande printcampagne, maar speciaal voor de iPad ontworpen in de geavanceerde nieuwe HTML5-programmeertaal. De bekroonde Audi A1-advertentie beleefde zijn primeur in de AutoWeek iPad app die door de MMMA werd aangewezen als ‘Beste Tablet Applicatie van 2011’. Audi was launchingpartner van de AutoWeek iPad app van Sanoma Uitgevers.

Audi Nederland

Gerelateerde artikelen

Alles over de sleutelrol van Porsche in F1 The Movie

De film F1 The Movie gaat niet alleen over de Formule 1, de koningsklasse van de autosport. Ook Porsche speelt een sleutelrol in de spectaculaire film. Het

Lees verder »

Paulaner wordt officiële partner van Audi F1-team

Het toekomstige Audi F1-team en de Paulaner-bierbrouwerij uit München gaan een langdurige samenwerking aan. Daarmee stapt Paulaner op het wereldtoneel van de autosport, als officieel

Lees verder »

Audi Q6 e-tron vernieuwd, rijker uitgerust en aantrekkelijker geprijsd

Audi heeft de Q6 e-tron voor het nieuwe modeljaar op tal van fronten vernieuwd, met geavanceerde technologie, nieuwe functies en nog meer kracht voor de

Lees verder »