Klanten kiezen ongezien voor nieuwe Panamera S E-Hybrid

foto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nieuwe Porsche Panamera S E-Hybrid is niet alleen bij de internationale pers enthousiast ontvangen. Ook de consument omarmt de nieuwe Panamera. De zeven Nederlandse Porsche Centra hebben al ruim honderd orders geschreven van klanten die de auto niet hebben gezien noch gereden. De 416 pk sterke plug-in hybride van Porsche staat namelijk vanaf heden voor het eerst in de showroom.

De eerste Porsche met slechts 14% bijtelling scoort niet alleen goed bij Porsche-rijders. Zestig procent van de zakelijk rijders die voor de Panamera S E-Hybrid heeft gekozen stapt uit een vreemd merk.De Panamera is een lichtend voorbeeld van Porsche Intelligent Performance dat staat voor het verbeteren van zowel prestaties als efficiency. Het nieuwe model heeft een gemiddeld verbruik van slechts 3,1 l/100 km volgens de New European Driving Cycle (NEDC); de CO2-uitstoot van 71 g/km is de laagste binnen het premium segment als plug-in hybride.

Ook is daarmee dit model de eerste Porsche met 14% bijtelling bij zakelijk gebruik. De nieuwe Panamera S E-Hybrid is voorzien van spraakmakende technologie. De zogenaamde Parallel Full Hybrid heeft een elektromotor die 95 pk (70 kW) levert, 48 pk meer dan de Panamera S Hybrid van de vorige generatie. De nieuwe lithium-ion accu heeft een energiecapaciteit van 9,4 kWh. Dit is bijna vijf keer meer dan de nikkel-metaalhydride-accu van zijn voorganger, waardoor de auto nu 36 km volledig elektrisch kan rijden. De batterij van de Panamera S E-Hybrid kan eenvoudig via het stroomnet worden opgeladen. Bij gebruik van de standaard meegeleverde Porsche Wallbox en de Porsche Universal Charger (wisselstroom) duurt het laadproces ongeveer 2,5 uur. Via een huishoudstopcontact neemt het laden zo’n vier uur in beslag.

 

Boordevol Porsche-DNA

Uiteraard is de lagere bijtelling voor zakelijk rijders slechts één van de vele redenen om voor de Panamera S E-Hybrid te kiezen. Het model is efficiënter, sportiever, comfortabeler en met zijn aangescherpte design eleganter dan ooit en zit daarnaast boordevol Porsche-DNA. Een topsnelheid van 270 km/h en een acceleratie van 0-100 km/h in slechts 5,5 s zijn mogelijk. Ondanks de toegenomen prestaties is de Panamera S E-Hybrid maar liefst 56% zuiniger dan de S Hybrid, zijn ook al efficiënte voorganger. Wat nog maar eens bewijst hoe tweezijdig het gezicht van deze hybride is. Zuinig als het moet, snel als het kan.

 

Naast de Panamera S E Hybrid heeft Porsche ook 4S Executive-modellen met een vijftien centimeter verlengde wielbasis toegevoegd aan het leveringsprogramma. Ook deze uitvoering is vanaf heden bij de officiële Porsche dealerorganisatie in de showroom te bewonderen.

 

Porsche Nederland

Gerelateerde artikelen

Sportiviteit krijgt een nieuwe lading in de volledig elektrische Porsche Macan GTS

Met de Macan GTS voegt Porsche een nieuw topmodel toe aan zijn volledig elektrische SUV-gamma. Deze versie is duidelijk de sportiefste van de reeks, met

Lees verder »

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »