Zoek

Audi A3 e-tron vanaf prijs € 39.700,- en eind juli te bestellen

Standaufnahme    Farbe: Misanorot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

• 1.4 TFSI en elektromotor: systeemvermogen van 150 kW/204 pk, 350 Nm
• Sportieve prestaties: 0-100 in 7,6 seconden, topsnelheid 222 km/h
• Gemiddeld verbruik van slechts 1,5 l/100 km, CO2-emissie: 35 g/km

Hij is einde deze maand te bestellen en leverbaar eind november is de planning.
De A3 e-tron kent twee uitrustingen varianten Attraction en Ambition ,en kent uiteraard voor de verwenners een Pro line plus pakket om hem iets luxer aan te kleden. De standaard voorzieningen zijn al uiterst compleet.

De Audi A3 e-tron maakt gebruik van een gemodificeerde 1.4 TFSI benzinemotor met een vermogen van 110 kW/150 pk. De maximale trekkracht van de TFSI is beschikbaar tussen 1.750-4.000 tpm. De elektromotor die via een speciale koppeling aan de TFSI-motor is verbonden, levert maximaal 75 kW/102 pk. Zijn maximale koppel is direct beschikbaar (tot 2.000 tpm). De elektromotor is geïntegreerd in de nieuw ontworpen zestraps e-S tronic-transmissie, die de aandrijfkracht overbrengt op de voorwielen. Het zogenaamde systeemvermogen bedraagt 150 kW/204 pk en het maximale koppel 350 Nm. Hiermee is naast een sprint van 0-100 km/h in slechts 7,6 seconden ook een topsnelheid van 222 km/h mogelijk. De zeer hoge mate van efficiency komt ook tot uiting in het gemiddelde verbruikscijfer. Volgens de ECE-norm voor plug-in hybrides komt het uit op 1,5 l/100 km. Dit komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van 35 g/km.

Verschillende aandrijfmodi
De Audi A3 e-tron kent verschillende aandrijfmogelijkheden: uitsluitend met benzinemotor, uitsluitend met elektromotor of de hybride-modus waarbij de elektromotor de benzinemotor aanvult, bijvoorbeeld als er veel vermogen wordt gevraagd (boosting). In elektrische modus is de topsnelheid van de A3 e-tron begrensd op 130 km/h. Hij is dan goed voor een lokaal emissievrije actieradius van maximaal 50 km. Op het moment dat de bestuurder het gaspedaal loslaat, worden beide motoren uitgeschakeld (gliding). Zo wordt het remmende effect van de motoren voorkomen. Dit verbetert de efficiency.
Het elektrificeren van aandrijflijnen, vooral door gebruik te maken van plug-in hybride technologie speelt een hoofd rol in Audi’s toekomststrategie.

 

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen