Zoek

Het interieur van de nieuwe Audi e-tron

High end Interieur inclusief wereldprimeur.

Op alle fronten innovatief en hoogstaand: het interieur van de Audi e-tron is onthuld. En de eerste volledig elektrische Audi verlegt ook op dat gebied grenzen. Ruimte, design, perfecte ergonomie en technologie gaan hand in hand binnen in de Audi e-tron. Met een heuse wereldprimeur als hoogtepunt. Al eens met virtuele buitenspiegels onderweg geweest? Welkom in de Audi e-tron.

De e-tron is alles wat je verwacht van een technisch hoogstaande SUV van Audi. Naast zijn volledig elektrische aandrijflijn en zijn nul uitstoot, heeft deze auto nog meer te bieden. Dit is de mobiliteit van de toekomst en ook nog eens van premium niveau. De Audi e-tron heeft zijn interieur prijsgegeven en dat maakt indruk. Daar wil je zitten.

De Audi e-tron is een riante SUV en nog elektrisch ook. Dat biedt perspectief voor de ruimte binnenin. Met een lengte van 4,901 meter, een breedte van 1,935 en een hoogte van 1,616 is er plek genoeg voor vijf inzittenden en hun bagage. Door het ontbreken van een middentunnel dankzij de vlakke bodem hebben passagiers achter een nog ruimtelijker gevoel.

 

 

 

 

Virtuele buitenspiegels

Twee kleine camera’s links en rechts, onderaan de a-stijl gemonteerd in speciale uitsparingen, vormen de basis voor een wereldprimeur op de Audi e-tron: virtuele buitenspiegels. Je kijkt dus niet door je zijruiten in de buitenspiegel, je kijkt binnen in de e-tron naar een beeldscherm met daarop geprojecteerd wat de camera’s registreren. De beeldschermen zitten links en rechts richting portieren, dus in dezelfde richting als waar de bestuurder zou kijken bij reguliere buitenspiegels met glas. De optionele virtuele buitenspiegels hebben ingenieuze camera’s in zich, die zich snel kunnen aanpassen aan de omstandigheden.

 

 

 

Elektrisch zoemenMet de leefruimte in de e-tron zit het helemaal goed. Maar er is nog veel meer te beleven, zoals… genieten van de stilte bijvoorbeeld. Door de elektrische aandrijflijn en de verfijnde aerodynamica van de e-tron hoor je binnenin alleen in de verte wat bandenafrolgeluid en het zoemen van de elektromotoren. Wie de stilte beu is, schakelt gewoon het optionele Bang & Olufsen 3D Premium Sound System in. Met een systeemvermogen van 705 watt worden liefst zestien luidsprekers bediend die doordacht verspreid en verwerkt zijn in het e-tron interieur. Via het multifunctionele stuurwiel is de standaard Audi virtual cockpit te bedienen. Een full HD display met een resolutie van 1.920 bij 720 pixels toont nieuwe graphics die exclusief zijn ontworpen voor de e-tron. Daar is een kekke head-up display bij te bestellen die relevante data projecteert in de voorruit.

 

 

 

 

 

Aangestuurd met stem of touchDe Audi e-tron verlegt ook grenzen op het gebied van bedieningsgemak. Vanaf de riante bestuurderspositie is de man of vrouw achter het stuur volledig en veilig in control. Naar keuze met de stem, of met een lichte, trefzekere touch. De allerbeste versie van Audi’s veelgeroemde MMI touch-systeem heeft een prominente plek gevonden binnen in de nieuwe premium SUV. Het systeem wordt in gang gezet via twee forse hoge resolutieschermen van 10,1 en 8,6 inch. Alle conventionele knoppen en schakelaars hebben een plekje gevonden op die displays. Het bovenste display (10,1 inch) biedt ruimte aan het infotainment- en navigatiesysteem, de telefoon en speciale e-tron-instellingen. Het onderste, iets kleinere, scherm herbergt airco, comfortfuncties en kan input van geschreven tekst verwerken.

Via het MMI-systeem of de myAudi-app beschikt de bestuurder ook over een e-tron routeplanning. Dat werkt via het navigatiesysteem en deze planning houdt de elektrische actieradius nauwgezet bij. De laadplanning wordt voortdurend aangepast aan de omstandigheden. Laadniveau, verkeerssituatie en eventueel benodigde laadtijden op beschikbare laadpunten worden voortdurend meegenomen.

 

 

Het laatste nieuws

Gerelateerde artikelen