Hierbij de eerste officiele plaatjes van de Audi Q7.
De Q7 6.0 ltr V12 TDI staat op Geneve. 500pk, 1000nm.
Van 0 naar 100 in 5,5s. Topsnelheid begrenst op de 250km.
Leverbaar 3e kwartaal.
High performance engine met een uitstekende loop cultuur V12 TDI in de Audi Q7. Deze is nauw verwant met de motor uit de racewagens van de Audi R10 TDI, deze heeft al tweemaal aan de algemene overwinning in de 24-uurs race in Le Mans gestaan.
De motor niet alleen gefascineerd met zijn schijnbaar onuitputtelijke kracht, maar ook met zijn hoogdraai cultuur, het geluidsbeeld is subtiel, onder hoge belasting is een krachtige, maar massieve klank te horen.
De krachtigste dieselmotor in zijn klasse beweegt de Audi Q7 met een overweldigende soevereiniteit en sereniteit. Zal de zes liter Audi Q7 in 5,5 seconden van nul tot 100 km/h sprinten als een topklasse sportwagen.
Verbruik en emissie-waarden:
Brandstof verbruik gecombineerd 11,9 l/100 km en de CO2-uitstoot gecombineerd 315 g/km
Een fantastiche uitstraling.
Een en al kracht voor deze super SUV.
Het open skydak.
De krachtige achterzijde met de mooie ovaal vormige uitlaatpijpen.
Audi koppelt het 12 cilinder blok aan een 6-traps tiptronic. Het quattro vierwielaandrijving is vanzelfsprekend standaard. 42 % van de aandrijfkrachten gaan naar de voorwielen, de overige 62 % naar achteren.
Vanwege het enorme prestatiepotentieel heeft Audi het onderstel aangepast. Zo zijn kostbare keramische remmen standaard, evenals 20 inch grote lichtmetalen velgen in 10 spaaksdesign. Voor wie dit nog niet genoeg is, biedt Audi tegen meerprijs zelfs 21 inch grote wielen. Adaptieve airsuspension biedt de keuzemogelijkheid uit 5 verschillende rijhoogtes.
12 witte LED lampjes zijn voor in de grote luchtroosters opgenomen. De richtingwijzers hebben hiervoor plaatsgemaakt en zijn bij de V12 TDI gehuisvest in de koplampen. Nieuw is ook de voorbumper. Hierin is aan de onderzijde een metalen bodemplaatbescherming met een stootrand
opgenomen. De spatborden zijn voor met 2,6 centimeter verbreedt en achter met 3,0 centimeter.
Andere uiterlijke kenmerken zijn de met aluminium voorzien spiegelkappen. Dit materiaal is ook gebruikt voor de strips rond de ramen en de dakrails. Aan de achterzijde zien we donker getinte lichtunits, ook hier een gewijzigde bumper, met een soortgelijke beschermplaat als voor. De wijzigingen aan het interieur zijn minder heftig, maar Audi is niet zuinig geweest met de montage van afwerkstrips van aluminium en koolstofvezel.
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Wordt in een nieuw venster geopend) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Wordt in een nieuw venster geopend) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Pinterest