
Om meer autofabrikanten naar de Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) te lokken, willen de organisatoren de spelregels gaan aanpassen. Wat te denken van hybride elementen?
Sinds Opel in 2006 uitstapte zijn het alleen nog Audi (A4) en Mercedes-Benz (C-klasse) die in competitie zijn. Hans Werner Aufrecht, de directeur van de DTM-marketingtak ITR (Internationale Tourenwagen-Rennen) in Wiesbaden wil een nieuw reglement invoeren waarover na het lopende raceseizoen zou moeten worden beslist. Een van de voorstellen is de kosten voor de teams met zo’n dertig procent te verminderen tot twintig miljoen euro per seizoen. Daarnaast zouden vanwege het milieu de voertuigen vanaf 2010 moeten worden voorzien van hybride-elementen om een deel van de gebruikte energie terug te winnen. Bovendien zou er voorlopig minstens één wedstrijd buiten Europa moeten worden gehouden, bijvoorbeeld in China, India of in de VS.
Naar verluidt, zouden fabrikanten als Lexus, Kia en Peugeot al interesse voor de DTM hebben getoond. Er wordt zelfs rekening mee gehouden dat Opel, met de nieuwe Insignia, opnieuw zou kunnen instappen. DTM is wereldwijd gezien momenteel de meest succesvolle toerwagenraceklasse. De wedstrijden trekken gemiddeld tachtigduizend toeschouwers en worden in 52 landen live op tv uitgezonden
Bron: Automobiel Management
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
- Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
- Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Opent in een nieuw venster) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Opent in een nieuw venster) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Opent in een nieuw venster) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Opent in een nieuw venster) Pinterest





