Lamborghini verkoopt minder maar omzet blijft gelijk

De afzet van Lamborghini is het laatste halve jaar met achttien procent afgenomen. Maar de Audi-dochter heeft de omzet ondanks dat op gelijk niveau kunnen houden.
De omzet na namelijk af met maar 2,6 procent tot 153 miljoen euro. Het niveau heeft het Italiaanse merk kunnen realiseren door een betere mix en gunstige wisselkoerseffecten. In vergelijking met dezelfde periode van 2009 verkocht achttien procent minder auto’s tot een totaal van 674. Tegelijkertijd wint de Chinese markt meer en meer aan belang want daar ging de afzet van 28 stuks omhoog naar 86 stuks.

Ceo Stephan Winkelmann van Automobili Lamborghini zei dat dit jaar ‘zoals verwacht’ een overgangsjaar voor Lamborghini is. Hij zegt dit jaar zijn merk wereldwijd verder te zullen positioneren.

Via: Automobiel Management

Gerelateerde artikelen

Sportiviteit krijgt een nieuwe lading in de volledig elektrische Porsche Macan GTS

Met de Macan GTS voegt Porsche een nieuw topmodel toe aan zijn volledig elektrische SUV-gamma. Deze versie is duidelijk de sportiefste van de reeks, met

Lees verder »

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »