De Audi RS3 heeft gewoon Haldex Gen4 ook al denken velen van niet.
Hier een mooie uitleg van; Onehp
Haldex is eigenlijk niet meer dan een elektronisch gestuurde natte koppeling die een bepaalde slip kan toelaten.
Er is geen differentieel tussen voor en achteras.
Bij normaal rechtdoor rijden gaat al het vermogen naar de voorwielen.
Wil je vermogen naar achter sturen, betekent dit dynamisch gezien, een steeds vastere verbinding tussen voor en achteras.
Zo kan de achteras nooit sneller draaien dan de vooras.
Een recept voor onderstuur, wat deels verbeterd wordt doordat de voorbanden iets breder en vooral iets groter zijn op de RS3.
100% vermogen naar achter betekent dan ook niets anders dan dat de vooras nul grip heeft en nul slip in de Haldex (wat nu mogelijk zou zijn).
Dit is dus niet te vergelijken met RWD of sommige actieve differentiëlen waar de achteras wel sneller kan draaien dan de vooras (edit: zonder de vooras te “storen”).
Ook een Haldex op de vooras (Porsche) is beter doordat het dan de vooras is die nooit sneller kan draaien dan de achteras.
Wil de RS3 enigszins goed zijn, dan moet de elektronica zeer goed afgesteld staan (Haldex 4 kan wel zeer snel reageren, 0,01s om volledig te sluiten).
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Wordt in een nieuw venster geopend) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Wordt in een nieuw venster geopend) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Pinterest
Reacties zijn gesloten.