De revolutie van de dakkoffer

dakkoffer thule audiblog
Veel liefhebbers zullen een dakkoffer op hun Audi ‘geen gezicht’ of ouderwets vinden. De dakkoffer is de afgelopen jaren echter razendsnel van haar stoffige imago afgekomen. Op een stijlvolle en zelfs stoere manier naar de vakantiebestemming rijden met jouw Audi plus dakkoffer behoort wel degelijk tot de mogelijkheden. In dit artikel proberen wij jou te overtuigen van het feit dat zo’n skibox nog helemaal niet zo’n lelijke aanwinst is voor onze geliefde stalen Audi’s.

De dakkoffers van Thule en Hapro zijn het levende bewijs van een revolutie op het gebied van dakkoffers. Waar deze boxen ons vroeger vaak het schaamrood op de kaken bezorgden, is de nieuwe generatie toch écht een genot voor het oog. Thule en Hapro, voorlopers op de markt, zijn er in geslaagd om aerodynamische vormen aan te brengen, waardoor de dakkoffers minder wind vangen en dus ook minder brandstof kosten. Een geheel nieuw hebbedingetje voor de auto is geboren, zo lijkt het.

Natuurlijk kan de prijs van de dakkoffers een drempel vormen. Een mooie, duurzame dakkoffer kost al snel enkele honderden euro’s. Er valt echter wel degelijk iets te zeggen voor deze prijzen. De dakkoffers van Thule en Hapro zijn namelijk een letterlijke uitbreiding van ruimte in de auto. Een strand- of wintersportvakantie met vier personen zorgt al snel voor een schrijdend gebrek aan ruimte in de auto en de nodige stress bij de vakantiegangers. Om dat te voorkomen kan een dakkoffer uitstekend van pas komen, aangezien de koffer al snel ruimte biedt aan ongeveer 100 liter extra bagage per persoon. Tel hierbij een lange levensduur en garantie op en je bent de komende jaren verzekerd van een zee aan ruimte in de auto.

Wil je de dakkoffer gaan gebruiken als skibox, houdt er dan rekening mee dat deze de juiste afmetingen heeft. Je dient hiervoor 15 tot 20 cm bij de lengte van de ski’s of snowboard op te tellen, zodat er altijd nog wat ruimte over is voor beschermend materiaal of andere bagage.

Om de dakkoffer te kunnen monteren op de auto zijn natuurlijk ook dakdragers nodig. Er bestaat eveneens een grote markt voor dakdragers, bestaande uit goedkope en duurdere varianten. Ook deze verschillen in prijs hebben met de aerdynamische vormen en geschiktheid voor de auto te maken. Hoe ‘stiller’ de dakdrager, des te minder brandstof er verbruikt wordt. De investering verdient zich op den duur dus terug bij de benzinepomp.

Gerelateerde artikelen

Audi Q6 e-tron vernieuwd, rijker uitgerust en aantrekkelijker geprijsd

Audi heeft de Q6 e-tron voor het nieuwe modeljaar op tal van fronten vernieuwd, met geavanceerde technologie, nieuwe functies en nog meer kracht voor de

Lees verder »

Visit Qatar welcomed by the future Audi F1 Team as a new principal partner

The future Audi F1 Team has announced that Visit Qatar will become a principal partner upon the team’s entry into the FIA Formula 1 World

Lees verder »

Updates for five Audi model series: more emotion, comfort, and features in store

Audi models based on the Premium Platform Electric (PPE) and Premium Platform Combustion (PPC) will receive a comprehensive hardware and software update at the start

Lees verder »